/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
start problemer med nyt bundkort!
Fra : cobran
Vist : 400 gange
200 point
Dato : 11-01-05 10:34

Jeg har købt bundtkortet ASUS A7N8X Deluxe, og når jeg starter computeren op , så når skærmen lige at tænde og vise et startbillede, og så slukker computeren! Og jeg kan kun tænde den igen hvis jeg tager strømstikket ud, og i igen, men computeren slukker igen ved det første skærmbillede " et billede før ram optællingen"
Kan det være fordi at der er noget galdt med min cpu køler " den sku kunne køle op til 3200+ og jeg har 3000+" men er det en varsel fra computeren at der er noget galdt med varmen og så slukker den før noget brander sammen?

Eller kan det være at der er fejl på min nyindkøbte ram?

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-01-05 10:36

Jep lyder som om den beskytter din CPU! Har du monteret køleren korrekt?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-01-05 10:36

Kommer der nogle beep?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-05 10:41

Står frekvensen korrekt til CPU'en. Det er ikke ualmindeligt, at der er uoverenstemmelser mellem ASUS bundkort og AMD cpu hvis man ikke har fulgt manualen til punkt og prikke.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-01-05 10:48

Dumt spørgsmål, men du har husket kølepasta. Ik'
gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-01-05 10:53

Prøv lige at starte dit nye bundkort med så lidt udstyr som muligt.
Og du har vel sat det firbenede strømstik til.
Hvis du starter med din gamle HD/styresystem er det ikke sikkert den kan boote.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 11-01-05 11:28

hej Emesen der følger ikke noget firbenet stik med! "som der gjorde med mit gamle kort, så det er ik det :D, men har prøvet at starte op med så lidt som muligt men der hjælper ikke!

jeg tror BjarneD du har ret i det med at jeg har sat frekvensen forkert med cpu´n, det eneste jeg har lavet om er da jeg satte FSB om til 400. som min Barton 3000+ skulle ku klare!

jeg har prøvet at vende køleren på 2 måder, men der sker ik noget forskel! hvordan kan man se hvilken vej den skal vende? jeg har prøvet 2 måder men jeg fik samme resultat ud af begge! " jeg ved egentlig godt det er meget vigtigt at den vender rigtigt men den sad lige godt på begge måder ... så det ud til :S

Mvh. cobran

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-05 11:33

Prøv at sætte frekvensen lavere og prøv dig lidt frem

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 11-01-05 11:42

Jeg kan kun lige se hvor jeg kan sætte FSB men ved ik med CPU´n men kan du se det på den her

http://uk.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-e-d/overview.htm#

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-01-05 11:51

3000+ fås både med FSB 333 MHz og 400 MHz.
Kan du ikke bare sætte bundkortet til auto i første omgang ?
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 11-01-05 11:59

Jumperen til CPU skal stå til default ifølge den manual jeg har hentet her (hvis andre vil kigge med)
http://www.asus.it/support/download/item.aspx?ModelName=A7N8X-E%20Deluxe

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 13-01-05 11:19

Mange Tak for svaret BjarneD.