/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Frontpage-baggrundsbillede uden opdeling
Fra : Horst
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 06-01-05 16:29

HEj,
jeg kan ikke finde ud af at indsætte et baggrundsbillede uden at det er delt. Jeg vil gerne have ET stort billede som baggrund.

Mvh.
Horst

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-01-05 18:11

Jeg går ud fra at du mener at baggrundsbilledet ikke må gentage sig selv, hvis det er det du mener skal du indsætte nedenstående kode imellem dine <head> </head>tags.

[code]
<style type="text/css">
body {
background-image: url(DitBillede.jpg);
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
background-position: center center
}
</style>
[/code)
Du kopierer bare koden og sætter den ind. Du skal huske at rette DitBillede.jpg til det navn den skal have, og henvise url til der du har billedet liggende.
Du må så ikke have andre henvisninger til dit baggrundsbillede i Frontpage.

Håber det er forståeligt, ellers spørger du bare.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-01-05 18:14

Jeg fik lavet en fejl med boksen til koden laver lige en ny så du ikke er i tvivl
Kode
<style type="text/css">
body {
background-image: url(DitBillede.jpg);
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
background-position: center center
}
</style>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-01-05 18:52

Du kan se dette link http://www.capricornus.dk/prover/capri.htm der har jeg lagt en prøve, hvis du højreklikker på siden og vælger 'Vis kilde' så kan du se hele koden.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Horst

Dato : 07-01-05 16:29

Hej bentjuul,
fint, efter lidt frem og tilbage fand jeg ud af det. Men jeg er nok lidt krævende !!
Opgaven er den:
Vi har en hjemeside " www.kennel-tranevang.dk " , hvor jeg gerne vil forbedre udseendet af index-siden. Den er jævn kedelig lige nu.
Jeg har et flot vinterbillede, som skal bruges som baggrund ( istedet for den grønne, som vi har nu).
På denne baggrund skal man gerne se: logoet, teksten og billerne af hundehovederne.
Det med hundehovederne er også en opgave.
De er laver sådan, at ders baggrund er lavet i den samme farve som sidens baggrundsfarve. Men nu skulle bildernes bagrundsfarve jkoi helst være "gennemsigtig". Således at de matcher med respektive sted i vinterbilledet. HUU- svært, ikke.

Hidtil har jeg opereret med tabeller for indsætning af logoet, teksten og billerne af hundehovederne. Men jeg har fundet ud af, at det kan - tilsyneladende- ikke bruges ovenpå vinterbilledet.

Håber du kan hjlæpe mig videre.

Mvh.
Horst

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-01-05 18:23

Nu var spørgsmålet jo hvordan du satte et billede ind som fast baggrund - og den del løses som beskrevet.
Dit logo har som du skriver ikke gennemsigtig bagrund - det må du ændre - og selvfølgelig kan du bruge tabeller, tekst m.v ovenpå baggrunden, jeg kan ikke se hvad der skulle forhindre det.
Prøv at send dit logo til mig så vil jeg se om jeg kan gøre baggrunden gennemsigtig for dig.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-01-05 20:36

Jeg kan se på din side at dit logo er en jpg fil og hvis denne skal konverteres til en gif fil går der meget tabt idet en gif kun består af 256 farver, så det er vel et spørgsmål om at det skal fritlægges i Photoshop eller andet billedbehandlingsprogram.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Horst

Dato : 07-01-05 21:17

Hej, jeg havde lidt problemer med browesern. Den arbejdede så langsomt at min kommentar ikke nåede dig inden du kom med din sidste replik.Det er nu mest bilderne det drejer sig om
Jeg spurgte, hvordan jeg kan sende bilderne til dig. Jeg er ikke så erfaren med KanDu. ? .

mvh.
Horst

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-01-05 21:56

Din index side med logo og hundene - der skal billederne fritlægges således at den grønne baggrund fjernes - den kan jeg nok ikke klare for dig - det skal gøres i Photoshop el. lignende program fordi det er jpg filer.
Jeg har nu prøvet at konvertere et af billederne til gif og herefter lavet transparant baggrund, men som du ser forbliver der lidt hvid kant omkring hunden og det er svagheden ved gif-formatet.
Hvis du lige går ind på det link jeg lagde tidligere så kan du se resultatet - jeg har også lagt en tabel ind for at du kan se at det kan man godt. Selvfølgelig skal man ikke kunne se borderen på tabellen - dette kun for at illustrere det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Horst

Dato : 07-01-05 22:14

Du skal have mange tak. Nu vil jeg arbejde lidt med det i morgen og se hvad jeg kan komme frem til.
Hvis det ser helt håbløst ud vil jeg tillade mig at vende tilbage til dig. Håber det er ok.
Det kunne være rart, om jeg i øvrigt kunne trække lidt mere på din ekspertise.Det kunne jo være jeg kunne få flere gode tips af dig til vores hjemmeside. Men det er du måske ikke så interesseret i ??
Kunne vi eventuelt maile sammen ? Min e-mail adresse er : hsc-inspection@get2net.dk.

Mvh.
Horst

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-05 22:35

Jeg har sendt dig en mail

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : Horst

Dato : 12-01-05 19:25

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-01-05 19:47

Tak selv, men for andres skyld skal vi nævne at løsningen blev som tidligere beskrevet
06-01-05 18:14 dog uden linien background-attachment: fixed; idet Horst ville ikke have baggrundsbilledet til at stå stille i forhold til resten af side.

//bentjuul