/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Kopiere frames fra en side til anden
Fra : Kris
Vist : 563 gange
150 point
Dato : 05-01-05 22:13

Hej
Jeg er ret ny til Dreamweaver MX2004 og har derfor lige et spørgsmål. Jeg har lavet en side med en margen i top og en margen i venstre side (frames). Framen omkring hele siden har jeg kaldt index.html. Jeg ønsker så at lave en side magen til, med det indhold i top og venstre side som den første. Er der en nem måde det kan gøres på? Håber jeg har formuleret mig korrekt
Mvh.
Kris

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 160 point
Dato : 05-01-05 22:20

Lav en kopi af index.html og kald den noget andet.

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 05-01-05 22:28

Tak for svaret justuniverse. Fandt ud af at jeg kunne linke til atdre sider så siden i midten var det eneste der skiftede, men din var også en mulighed. Tak for din hjælp.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-01-05 23:13

Hej Kris
Som du kan se af denne prøver som jeg er igang med til mig selv http://hjem.get2net.dk/juul_hansens-hjemmeside/

- linker jeg i menuen til en del undersider - og hvergang sitet skifter farve - er det til et nyt frameset. Dette er gjort ved at kopiere det første osv. Hovedsiden hedder index.htm som du jo ved og derefter hedder næste framesæt der bliver linket til indes1.htm osv.

Jeg er opmærksom på at spørgsmålet er besvaret, men måske her er er noget du kunne bruge alligevel.

//bentjuul