/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Det hvide vil bare ikke blive gennemsigt~
Fra : bilfeldt
Vist : 465 gange
60 point
Dato : 05-01-05 21:23

Hey, jeg har 3 billeder, hvis hjørner er vide.. Jeg har prøvet alt, men de vil sku bare ikke blive gennemsigtige!

Er der ikke en der gider gøre det for mig, for jeg har altså prøvet alt nu!??

Mange tak..

http://www.downloading.dk/billeder/menu/menu1.gif
http://www.downloading.dk/billeder/menu/menu2.gif
http://www.downloading.dk/billeder/menu/menu3.gif

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-05 21:24

hvilken version bruger du ?????????????

Kommentar
Fra : bilfeldt

Dato : 05-01-05 21:25

PSP 7

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-05 21:26

hvid du bruger version 8 eller 9 skal du bare bruge baggrundsfjerneren - og for at gøre det let kan du kopiere op i animationshop og gemme derfra som gif

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-05 21:27

åhhh - kopier det op i animationshop så og fjern forsigtigt - så forsvinder det hvide - forstør - og visk ud

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-01-05 21:28

Prøv at åbne dem med IrfanView og "Save As" , vælg GIF format, og vælg "save transperant color" og udpeg den hvide farve....så skulle den være klaret.

mvh Berpox

www.irfanview.com

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-05 21:29

også godt berpox - hvis man har irfan

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 05-01-05 21:30

Hmm ved sku ikk lig i 7'eren men i 8'eren skal man sige export og så vælge hvilken fil type, der er .png eller .gif du kan vælge hvis det skal være gennemsigtig. Så når du har gjort det kan du indstille en masse indtil den har den gennemsigtighed som du skal bruge.
Så vælger du gem, og gemmer den et sted og filen burde og være gennemsigtig.

Skal lige siges hvis det er til nettet kan du ikke bruge .png, så der bliver du nød til at bruge .gif hehe sjovt nok :p.

Men Export funtionen ligger under filer, men ved dog ikke om den findes i 7'eren som sagt, men du ka da prøve og kigge ;)

Håber du ka brug det da hehe.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 70 point
Dato : 05-01-05 21:30

mirit - det har man da...total godt freeware, og så fylder det jo pænt mindre end PSP

mvh berpox

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-05 21:31

jaja men nogen af os er jo psp freaks lol

Kommentar
Fra : bilfeldt

Dato : 05-01-05 21:33

Nice, så virkede lortet!!

Jeg brugte berpox metonde, så er det fair at han får de 60 point?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-05 21:37

klart da lol

Godkendelse af svar
Fra : bilfeldt

Dato : 05-01-05 21:41

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 05-01-05 21:41

du kan også bruge magic wand / selection og markere billedet *(det skal være det du vil beholde af billedet) når du har gjort det skal du invetere det og kopiere det som et nyt billede og derefter gå til menuen transparent og sæt den til det hvide felt og brug proff
så skulle den være transparent når du view -er den i transparent. gem den som alle andre har beskrevet og du vil nu kun have det du ønsker. Denne metode kan bruges i alle versioner hvis alt andet ikke virker.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-01-05 23:22

Bukker og takker for "poængerne"

PSP kan virkelig meget - men til hurtige billedmanipulationer, (batch)konverteringer, justering af kontrast m.v. foretrækker jeg IrfanView da det er nemt, og fremfor alt hurtigt at arbejde med

- og så er jeg da glad for at du fik det til at virke bilfeldt.

mvh berpox