/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Den Russiske Revolution
Fra : Rusland222
Vist : 377 gange
20 point
Dato : 04-01-05 01:43

Jeg sidder og er i gang med historieopgaven i 2. G og er gået en smule i stå. Jeg kan ikke komme på flere årsager til hvorfor revolutionen opstod. Altså hvorfor revolutionen i 1905 samt de to (februarrevolutionen samt oktoberrevolutionen) opstod? Nogle der kan være mig behjælpelig?? Evt. med henvisninger til kilder??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-01-05 03:55

Når du siger flere årsager, er det jo vigtigt for os at vide hvilke du allerede har fundet? Kom med de årsager du allerede har fundet, så kommer vi med flere. Måske.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 04-01-05 12:35

Der var mange grunde, men den egentlige start var nok utilfredsheden med Tzaren. Den ældste bror, som skulle arve "tronen" døde under et ophold i Europa (sygdom). Den næstældste havde man ikke tillid til. Deporterede hele familien til flere destinationer i Sibirien, og slog til sidst næsten hele familien ihjel: Tzaren, tzarinden, 1 søn (blødersygdom) og 2 døtre. Man "glemte" den 3. datter .. som senere "dukkede op" i Sverige .. måske, for det er aldrig afgjort.

Du har sikkert helt check på de politiske fraktioner, og disses "ledere" .. Lenin osv

/PG

Kommentar
Fra : zhogun

Dato : 22-02-05 12:27

jeg har ligeledes skrevet om dette.

skellene mellem rig og fattig, samt by og land.

fattigdom kort sagt.

faktorer: militær, zar, ideologier

Kommentar
Fra : zhogun

Dato : 22-02-05 12:29

jeg har brugt en bog kaldet: revolutionen 1905 perioden mellem 1885-19105 vistnok

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 03:06

Rusland222 - Du har fået svar fra Guild, zhogun og mig. Tror du ikke at du skulle lukke tråden nu? Det ville være en pæn måde at sige TAK for hjælpen på. Jeg håber på vore vegne at vore svar har været dig til nytte. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-02-05 14:56

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse spørgsmålet og svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne