/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Neble
Fra : pisang
Vist : 1557 gange
20 point
Dato : 30-12-04 23:33

Jeg leder efter mine to fætre, som jeg aldrig har mødt. Min farfar hed Henri Neble, min far hed Alfred Neble, ændrede siden navn til Poul Alfred Neble, min farbror som er far til mine to fætre hed eller hedder (ved ikke om han lever) Erik Neble, staves måske Eric. En familiestrid, der fandt sted før jeg blev født, førte til et brud mellem min far og min farbror og det er muligt, at min farbror flyttede til USA og det har også været nævnt, at han skiftede efternavn. Hvis nogen kender disse personer eller har relationer til den del af familien Neble, vil jeg blive glad for at høre fra dem.

Venlig hilsen
Marianne Simonsen, født Neble

Accepteret svar
Fra : Neble

Modtaget 20 point
Dato : 31-12-04 09:06

Hej Marianne
Du spurgte mig i et af mine indlæg, hvilken relation jeg har til navnet Neble. Min tiptipoldemor kom fra Stubbekøbing og hed Neble. For år tilbage kom jeg i kontakt med en Knud Vesty Neble, der forskede meget i sin fædrende slægt. I det materiale han i sin tid sendte mig, kan jeg se, at din farbror Erik Neble (* 15/1 1915) var gift med Inger Toxværd, og at de havde sønnerne Peter og Thomas. Du har sikkert selv oplysningerne, men andet ved jeg desværre ikke.

De bedste hilsner
Michael Dupont

Godkendelse af svar
Fra : pisang

Dato : 31-12-04 14:03

Tak for svaret Neble. Faktisk ved du mere end jeg, nemlig hvornår min farbror er født, hans kones navn og navnene på mine fætre. Det har ikke været et emne, der blev talt om mens mine forældre levede. Lever min farbror og hans kone? Hvor fandt du oplysningerne? Hjertelig tak og ønsket om et godt nytår.

Marianne Simonsen

Kommentar
Fra : Neble

Dato : 31-12-04 15:15

Jeg ved desværre ikke mere. Jeg fik i sin tid oplysningerne sendt fra Knud Vesty Neble. Jeg kan huske, at han boede i København; men jeg har ikke kunnet finde hans adresse. Prøv at slå ham op, for det er jo et usædvanligt navn. Hvor han har fået oplysningerne fra, ved jeg ikke; men det må være fra en af dine nærmeste slægtninge, da jeg kan se, at jeg både har dig og dine forældre noteret.

De bedste hilsner og godt nytår
Michael Dupont

Kommentar
Fra : FrankH

Dato : 02-01-06 15:48

Jeg er også gået i gang med at lede efter Nebler. Min oldemor var Amalie Neble: Født 16.02.1888 Amalie Neble i Alstrup, Brarup Sogn, død 23.07.1943 in Nykøbing Falster
Forældre: Hans Neble and Karen Marie Rasmussen. Gift med Mathias "Max" Hollinger. Boede bl.a. i Nakskov. Boede i Nykøbing F ved sin død.

- og så er jeg ikke kommet længere...ednu, men ville lige spørge her for alle Nebler er vel fra samme familie fra Falster eller hur?

Kommentar
Fra : Nebleneble

Dato : 08-01-24 20:51

Er der nogen af jer nebler der fandt frem til noget?

Jeg har et billede stående af Alfred nebles far som var købmand fra Nykjøbing Falster.

Hilsen Anders