/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
sygehus
Fra : tronddk
Vist : 410 gange
47 point
Dato : 26-12-04 23:16

ved ikke hvor jeg skal lægge dette spg for der ikke noget der heder sygevæsen her inde men har altid fåde gode svar her på kandu så sætter det under andet offenlige .
jeg har lige været på sygehuset i grinsted for en uge síden pga mit ar som jeg fik da jeg vældet på cykkel og den på esbjerg sygehus har ikke engang ranset såret ordnligt men okey det var oxo en open sår hel ned til knovlen (på den ene side af min hovde men til sagen jeg undre mig over hva de mener med en slibe maskine er og hvordan den ser ud (hæls et bildet) (skal ha fjernet noget asfald fra mit ar som de ikke har fåget af på esbjerg sygehus)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-04 23:22
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-04 23:25

hvis det er den jeg tænker på så ligner det en dremel multislibemaskine

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-04 23:26

det bedste er altid at spørge på hospitalet hvad og hvordan det skal foregå

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 26-12-04 23:29

Jeg kan detsvære ikke finde noget billed :(
Men tror at det er en lille maskine på størelse med en næsehårs trimmer som de vil slibe med i knoglen der hvor der sidder astfaldt stumper. Du kommer nok under bedøvelse. Evt lokal bedøvelse.
Grunde til man/jeg ikke kan finde et billed af den, er nok at den ikke hedder en slipemaskine, men de bruger det navn for bedre at kunne forklare folk hvad det er. (en slags slipemaskine)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-12-04 23:32

Du lokalbedøvet, og så bruges der en lille slibemaskine med en roterende slibesten, den ligner ganske rigtigt sådan en lille Dremel multisliber som rotw nævner.
Og så kan de på den måde slibe de rester af asfalt væk så du får et pænt jævnt ar bagefter.
Lige efter slibningen, bliver der et overfladisk sår, ligesom en hudafskrabning, men det heler meget hurtigt.
mvh dova

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 57 point
Dato : 26-12-04 23:39

Du skriver "asfalt fra mit ar".
Så må jeg gå ud fra at det er hudbehandling der menes.

Hvis det er tilfældet, så er der en maskine og beskrivelse her
http://www.matteng.com/pepita.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : meldgaard

Dato : 27-12-04 10:42

Puha det må have gjort ondt. Jeg føler for dig. Av.

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 27-12-04 18:42

Tak for svaret jakjoe. syntes du skulle ha de Point for du fandt et bildet af det og jeg er meget glad for at jeg kan få lov til at se den for de havde den ikke hjemme på grindsted sygehus og villle gerne se den inde at det skulle laves for det er ik så fedt at se den og så samme dag skulle behandlese

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 27-12-04 18:44

og meldgaard det gjorde ikke ondt før jeg kom ind og blev syget det var det der gjorde mest ondt da jeg kun blev lokalbedøvet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-12-04 19:03

Det er så ikke sådan en dims som på jakjoes link der bruges på sygehuset

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-12-04 20:16

tronddk> Tak siger jeg, og håber det ikke vil gøre alt for ondt med "slibningen".

dova> Nej, jeg ved ikke hvad de har på Grindsted Sygehus, men måske ligner det, og måske ikke.
Den maskine jeg har fundet kan vel også bruges, hvis det skulle være ?

Det vigtigste er at <tronddk> bliver helt fin igen

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 28-12-04 19:09

tak for de søde ord på vejen