/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Nero Cover Designer
Fra : cljeppe
Vist : 385 gange
20 point
Dato : 20-12-04 21:41

Hej,

Har netop fået en maskine med Nero - Har fået lavet trackliste, men kan ikke finde ud på flapperne med kunstnernavn og titel. ("Inlay").

Hjælp søges,

cljeppe.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-12-04 23:54

kan man ikke redigere ved at dobbelklikke med musen på dem?

Kommentar
Fra : cljeppe

Dato : 21-12-04 08:36

jo, man kan dobbeltklikke, og få en textbox frem til udfyldelse, men når jeg trykker OK, returnerer jeg godt nok til layoutet, men teksten ses ikke.

Jeg fandt faktisk en tut. hos Nero.com i går aftes, der viser, hvordan det gøres:

Man skriver tekst linien på den store, blanke flade, (hvor tracks m.v. senere indsættes). Så drejer man teksten 90 grader og trækker den ud i flapperne.

Jeg har ikke afprøvet dette, men synes, det virker lidt gammeldags, eller amatøragtigt om man vil.

Jeg har tidligere brugt Adatecs Jewel Case fra deres Easy Creator, programmet laver selv flap-teksten ud fra den producerede skive - så kan man selv redigere efterfølgende.

m.v.h.

cljeppe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-12-04 12:58

Nu det godt nok et stykke tid siden jeg har brugt nero's cover editor, men mindes osse de problemer du beskriver!