/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
TMedia og Windows XP problem!!!
Fra : lavang
Vist : 1148 gange
100 point
Dato : 11-12-04 22:43

Hej med jer!
Jeg har lavet et program, som kunne afspille VCD format... programmet kan udmærket køre på windows9x, 2K, men ikke XP. Der kom med en fejlkode : "Enhedstypen kan ikke bestemmes udfra det angivne filtypenavn"...ved I hvorfor og hvordan kan problemmet løses?

hilsen
Lavang

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 11-12-04 23:03

Jeg forventer at du benytter MediaPlayer i Delphi.

Hvis Device type = dtAutoSelect kan der være et problem. I såfald skal du prøve at vælge den rigtige Device Type.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : lavang

Dato : 12-12-04 01:57

hej peter!
uanset hvad jeg vælger virker det hellere ikke, surt...ikke!!! det virker uklageligt med andre windows version, men ikke under XP.

Kommentar
Fra : jrossing

Dato : 13-12-04 18:21

Kan du afspille VCD'en fra andre programmer?
MediaPlayer i Delphi er "kun" en direkte adgang til Windows Media Player, hvis denne ikke har det rigtige "codec" kan filemn ikke afspilles.
Prøv at åbne VCD'en fra Media Player og se om den kan afspille korrekt.

Kommentar
Fra : lavang

Dato : 14-12-04 10:09

jrossing!
Ja, VCD kan afspille på andre prgrammer...og kan også afspilles med mit program (bare i 2000pro)... TMediaPlayer jeg har anvendt er kommet sammen med Delpi 5...

Hilsen
Lavang

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 100 point
Dato : 14-12-04 10:29

Du har givetvis et problem I din mci extensions]

Prøv at læs her
http://www.atlasti.de/mcisetup.shtml

mv.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : lavang

Dato : 14-12-04 11:00

Perfect...Peter. Jeg har fået den til at virke. Mange tak.

Hilsen
Lavang

Godkendelse af svar
Fra : lavang

Dato : 14-12-04 11:01

Tak for svaret rpje.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-12-04 11:38

Selv tak