/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Hjælp til at lave en database.
Fra : Iboga
Vist : 472 gange
150 point
Dato : 10-12-04 22:27

Hejsa.

Jeg har en hp hvor jeg skal lave lidt om.. Og har fået dette forslag:

"Måske I skulle overveje at lave spørgeskemaet i html, så det kan udfyldes direkte på hjemmesiden. Så kan I ovenikøbet også ligge en database bagved, så behøver I ikke sidde og læse 100 forskellige versioner af det samme dokument igennem for at tælle undersøgelsen sammen."

Og så er det at jeg ANER intet til den slags.. Men synes jo at det lyder smadder godt.. Så det har jeg lige sat mig for at jeg skal lære..
Der er bare 2 problemer..
1. ANer intet om det så det er helt nede på Adam og Eva niveau.
2. Har kigget på nogle engelske sider.. Og fatter minus..

så er der nogle der vil hjælpe.. ?!?

- Iboga

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 11-12-04 02:55

Du kan ikke bare nøjes med HTML... Man skal også bruge noget asp eller php til at gemme oplysningerne i databasen med...

Må jeg spørge om det bare er ja/nej eller mange uddybende svar?

//Søren

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 11-12-04 07:18

Hej Søren.

Nej det var jeg jo godt klar over... desværre. Men tænkte at jeg hellere måtte få det hele med som han havde forslået..

Men det er et mega uddybende svar som jeg ønkser.. Noget ala trin for trin.. Mest af alt fordi jeg ikke har lavet en database før.. Kigge på acces i går aftes og det var total russik.
Det er fordi jeg har det her spørgeskema, i word og han syntes når man tænker på hvordan det er i dag med vira og den slags kunne det var en god i dag med at en database som han beskriver..

Så faktisk er det jeg skal lære er at sætte en databse op med mine spørgsmål, så folk kan svare på hjemme siden i stedet for at downloade en word fil. Derefter skal det kodes ind i min hp som er lavet i fp.

:)
Iboga

Kommentar
Fra : return

Dato : 11-12-04 10:21
Kommentar
Fra : Soran

Dato : 11-12-04 16:51

He he okay... Men det var nu også hvad det var for nogle svar på spørgeskemaet jeg mente

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 12-12-04 10:56

LOl..
Fair nok Soran..
Det er på www.forbruger04.1go.dk..

Og du må meget gerne give linket til flere du kender.. Vi har ikke få så mange svar som vi havde håbet på. :(

- Iboga

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 12-12-04 15:32

Okay, ja det er jo ikke det mest indviklede skema... Ikke noget med, at de selv skal kunne lave nogle uddybende svar bortset fra 2, så jeg vil holde med det forslag, men hvis du selv skal lære det kommer det jo nok lidt an på hvor lang tid der er til i skal bruge det og hvilket niveau i er på? Har i lært om Access, så du kender bare lidt til databaser?

ASP ville jeg godt kunne hjælpe med, men så kommer problemet så at 1go.dk ikke understøtter det, så i skal nok have fat i nogle PHP-folk i stedet...

//Søren

Accepteret svar
Fra : Angband

Modtaget 150 point
Dato : 01-02-05 22:34

Jeg kan PhP og har ikke noget imod at hjælpe, er ikke nogen haj, men jeg tror godt at jeg kan hjælpe...

Hvis du er her så send en mail til: angband@angband.dk

Godkendelse af svar
Fra : Iboga

Dato : 14-07-05 17:45

Tak for svaret Angband, desværre for sendt. Skulle aflevere opgaven 3 dage efter jeg skrev spørgsmålet.