/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
installere windows xp over netværk
Fra : Studerende4444
Vist : 465 gange
100 point
Dato : 10-12-04 16:21

hvordan gør man. Jeg har en bærbar uden cd-rom drev. og jegskal installere over netværk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-04 16:30

Programmet Drive Image 2002 (styres af 2 disketter) kan hente via netværk.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 10-12-04 16:33

Måske hjælp at finde her :

http://eksperten.dk/spm/521275

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-04 16:41

Godt link mickey777...............Linux-freak (777) måske.

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 10-12-04 19:07

men min computer har heller ikke diskette drev. Jeg kan godt få forbindelse til min stationære pc's cd-rom når jeg er i Windows, men ikke ude i DOS prompten. Skal man skrive noget specielt så computeren ved at det er etnetværksdrev den skal lede efter.
Hvad sker der hvis man starter installationen gennem windows. Vil den så miste forbindelsen til cd-rom drevet når computeren genstarter, for rigtigt at installere??

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 10-12-04 21:51

Så kan du via den anden PC indstallere partition Magic som er på CD-rom
Med PM kan du gøre plads til en ekstra partition.
Så indstallerer du Drive Image via den anden PC som også er på CD-rom
Nu kan du via Drive Image indsætte et styresystem (win2000 ell XP) på den tomme plads og smide det gamle windows væk og udvide den nye.

Godkendelse af svar
Fra : Studerende4444

Dato : 04-03-06 16:25

Tak for svaret emesen.