/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Gennemsigtig baggrund *Hvordan*
Fra : Rustica.dk
Vist : 651 gange
200 point
Dato : 05-12-04 23:27

Hej !
Jeg vil gerne om det er muligt at der er en der kan forklare mig hvordan jeg tager et billede og gøre baggrunden gennemsigtig.
Sådan at når jeg evt. lægger et billede oven på et andet, så kan jeg ikke se den der Hvide kasse som billedet normal vil have ??
Jeg håber virkelig at der er en der kan hjælpe mig med det ??

TAK
R

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 23:31

hvis du mener at lave nyt - så skal du vælge transparent - så er den potte ude

vil du fjerne baggrund så skal du gøre det med baggrund eraser tool . Er det svar nok - ????

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 05-12-04 23:40

Nej det er ikke helt svar nok...
Jeg er ikke særlig go´ til at bruge PSP 6.0
(Så lidt handikap hjælp ville være skønt) ;-D

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 05-12-04 23:42

mener du at du vil have den øverste er gennemsigtig så men kan se den i bunden igennem den..
altså mixe 2 billeder men hvor man kan se dem begge..?

knus
angel ejer af anima gruppen - http://dk.groups.yahoo.com/group/animahjem/
kan fanges på eternal_angel83@hotmail.com

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 05-12-04 23:42

Skal billedet være i et speceilt format for at jeg kan arb. med det ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 23:50

Rustica - det er en gammel version du har - men for at undgå at dit nye billede starter i hvidt skal du lige se hvad der står og vælge transparent - sæt flueben i det. Så er der ingen - eller en ternet baggrund der indikerer gennemsigtigt.

Hvilket billedformat du skal vælge afhænger af hvad du vil med det - stort set kan du vælge hvilket som helst - men går du videre til at ville animere det så skal det være gif. De fleste arbejder faktisk i gif eller jpeg/jpg.

Accepteret svar
Fra : Angelica

Modtaget 210 point
Dato : 05-12-04 23:54

nej hvis det var til mit spørgsmål så nej det kan gøre det simple og let men har
lidt letter ved at forklarer hvis jeg er i online forbindelse til dig..

knus
angel

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 05-12-04 23:56

Ja jeg ved godt det er lidt gammel men jeg har ikke andet...
Eller det vil sige jeg har Illustrator 9,0. Men det kender Jeg SLET ikke det program.

Jeg har lige prøvet det du sagde med at sætte flueben, men jeg kan ikke rigtig finde ud hvor jeg skal gøre det ???
JA undskyld jeg er lidt langsom, men jeg kan ikke rigtig finde ud af det med det der Transparent ?

TAK
R

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 05-12-04 23:57

Online forbindelse ??
Mener du MSN ?? Rusticadk@hotmail.com
Det er mig ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-12-04 00:05

fluebenet skal bare i neden under hvor du har en hvis firkant når du vælger nyt/new - men nu er du vel i forbindelse med angel - så håber i finder ud af det.
også gl fan af det åndsvage program *GGG*

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 04-03-05 10:46

Tak for svaret Angelica.