/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Ram
Fra : marcussen1
Vist : 405 gange
50 point
Dato : 04-12-04 20:23

Jeg har lige øget mine ram fra 384 MB til 512 MB. Hvad er det, der så går hurtigere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-04 20:29

Ja det er en lokal historie.

Kommentar
Fra : perdude

Dato : 04-12-04 20:33

hehe..total lokal...

Selvom det ikke er en kæmpe forøgelse af dine RAM du har foretaget, skulle din maskine rent teoretisk blive hurtigere generelt. Altså hurtigere svartider i dit styresystem osv.

Men vil skyde på at det ikke er noget du vil mærke overdrevet meget til i 'daglige'

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-04 20:34

øhhh - iflg hvad jeg ved kan forøgelse af ram gøre maskinen langsommere - man regner med at det dobbelte af hvad den er " født" med er grænsen. (med visse undtagelser)
ram = mere hukommelse

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 04-12-04 20:36

Det går lidt hurtigere fordi der ikke lægges så meget ned på Harddiskens midlertidige "ramlager" så cpu kan arbejde mere direkte med det der er i din Ramklods

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-12-04 20:41

miritdk - du har talt med en skrønefortæller.
win 98 kan ikke udnytte mere end 128 mb
win 2000 /XP kan bruge alt det ram som bundkortet kan håndtere.
Nyere bundkort kan have ca. 4 GB Ram.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 04-12-04 21:08

Tak for svaret emesen.
Men det var vist en smutter det der med lokalhistorie.                     Niels

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-04 21:15

emesen - nej ikke helt - jeg har selv lavet fejlen - men det gik med det dobbelte af hvad maskinen var født med - hvis du eller kan læse din nød

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-12-04 21:22

Selv sød (jeg kan jo ikke læse)
Men vi har altså proppet 196 mb ram på en gammel IBM 166 mhz som vi bruger til server.
Den var født med 32 mb

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-12-04 04:54

Hej Niels

Jeg tror at Teil var i det muntre hjørne da han skrev det med lokalhistorien.

Han mente nok at det med RAM-størrelsen, kun har noget at gøre med din PC lokalt. Din RAM-størrelse har nemlig ikke noget at gøre med din maskines muligheder eller hastigheder, når det drejer sig om Netværk eller Internet. KUN din maskines Lokale hastighed.

Det har emesen også forklaret dig og fået point for, så det er helt fint. Men nu har du også fået forklaringen på Teil's Lokalhistorie. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-12-04 05:00

For ½ år siden udbyggede jeg min IBM ThinkPad R40 fra 256 til 512 Mb Ram. Det gjorde hastigheden på mine program-oversættelser mere end dobbelt så hurtige. Så jeg er en glad dreng. Spil er også blevet hurtigere og flere andre såkaldt interne ting.