/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Gamle møller
Fra : cakliha
Vist : 828 gange
248 point
Dato : 30-11-04 15:50

Jeg interessere mig meget for gamle møller og vil høre om der er nogen der kender til en mølle som skulle ligge et sted på vestsjælland?

Accepteret svar
Fra : emmaemma

Modtaget 258 point
Dato : 30-11-04 15:58

Hej cakliha

Jeg er født og opvokset på Vestsjælland og kender faktisk til en mølle som ligger i Løve ved Slagelse.
Jeg har fundet denne hjemmeside som du kan tjekke ud: http://www.loevemoelle.dk/

Håber det er den du søger.

Emmaemma

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-11-04 16:02

Se under kort og adresser på http://www.molledag.dk/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 30-11-04 17:41
Kommentar
Fra : decameron

Dato : 30-11-04 19:19

Jeg kommer som det første til at tænke på en gammel mølle, som ligger/lå mellem Gørlev og Bjerge - mener den hedder Ågerup mølle. Derudover kan nævnes en mølle i forbindelse med Vedbygaard i RudsVedby.

Kommentar
Fra : decameron

Dato : 01-12-04 10:20

hmmm... kommer lige i tanke om Tystrup mølle - også vestsj.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 01-12-04 11:33

der er flere forskellige slags møller, vand- og vindmøler findes der også diverse afskyninger af, så mit råd til dig er : "skriv vandmøller/vindmøller på sjælland i feltet søg på din søgefunktion!" der er 10 sider alene på vandmøller.

Godkendelse af svar
Fra : cakliha

Dato : 01-12-04 23:38

Tak for de mange fine svar. Jeg vælger at give mine point til emmaemma da du svarede først.

Kommentar
Fra : bertillarsen

Dato : 10-04-05 13:29

Kære Cakliha!
- der har eksisteret mere en 100 traditionelle gamle møller; saavel vand - som vindkraft i omraadet der kan takseres til Vestsjælland. I hvilket omraade søger du?. Den Møllehistoriske Samling, Viby J. har oplysninger paa dem alle, saavel af typologisk karakter som - i mange tilfælde - er suppleret med personalhistoriske oplysninger. e-mail: moellehistorisksamling@stofanet.dk