/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
En halv pelikan?! Hv´for noét?
Fra : mulberry
Vist : 2808 gange
100 point
Dato : 26-11-04 10:06

Hvad betyder: Det blæste en halv pelikan.
Og hvad har pelikaner med det at gøre?
Hvordan er det udtryk opstået?

Sku´det være indlysende måske?!

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 26-11-04 10:14

Det er blot en måde at være morsom på, tale "Skraldespansk". Der menes en halv Orkan.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 10:24

Nå, ja det jo giver jo også mening på en sjov måde.

når jeg støder på ord og udtryk jeg ikke forstår betydningen af, bliver det ved at bloppe op på lystavlen, og plager min tænkning, indtil jeg hører en defination, der giver mening

Godkendelse af svar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 10:25

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-04 10:49

På Ama'r si'r vi :

Det blæser en halv Tulipan.

..og det er blot for at øge forvirringen i sproget endnu mere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 11:10

I Amarikanere er også noget særligt, en fryd for øjet og med et blomstrende sprog. Keep it up!
Håber I også har Julemænd derude, hvor det jo nok blæser mere så mange andre steder, så jeg er ikke i tvivl om at du som repræsentant for stedet er inde i de for stedet særlige vejrudtryk.
Har i nogen specielle udtryk for den megen flytraffik?

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 11:12

der manglede et ord i min sidste kommentar. Her er det : end

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-04 11:26

Selvfølgelig har vi et ord for megen flytraffik : flystøj

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 11:34

Ha Ha
Jeg tænkte mere i retning af et "skraldespansk" ord,et lidt grineren, da det jo må være ret generende og så har I måske fundet et lidt sjovt ord, for at få problemet lidt på afstand ved at grine af det.
Men måske vil I først opdage det,hvis det ikke var der?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-04 11:40

Flystøj er ikke et problem. Det er sød musik der afspejler Ama'rs position, som et af verdens mest betydningsfulde internationale Metropol trafikknudepunkter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 12:03

Hm Molo
Du skulle vel ikke være Vædder af stjernetegn? -de vil være bedst og Nr.1 og er en djævelens advokat ?

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 12:08

Nå, men jeg er ihvertfald ikke misundelig, -bor selv i byøkololisk projekt og området udenom igen er igang med også at blive lavet grønnere, det vil sige at der ligefrem er kommet et fugle og insektliv, hvor der før var trafiklarm, os og mørke. Tilgengæld har i jo nogle dejlig stor naturområder, hvordan går det med dem, er de truede eller under hvilke planer?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-04 12:29

Jeg bor i Øresundsvejskvarteret der afgrænses af : Amagerbrogade, Brysselgade, Frankrigshusene, Wittenberggade, Kastrupvej, Kretavej og Smyrnavej. Jeg bor i en side gade til Kretavej i det sydlige område. Der er netop bevilget 30 mill. til kvarterløft såeh... Områdefornyelse skal finde sted over de næste 5 år.

Vores bydel i tal :

Alder;
0-17 år 13%
18-29 år 35%
30-64 år 42%
65- år 10%

Kontanthjælpmodtagere 3%
Førtidspensionister 5%
Arbejdsløse 4%
Indvandere incl. børn 16%
Flyttefrekvens 26%
Husstandsstørrelse 1,6

Boliger Ialt 8.382

Boligstørrelser :
<60 m2 47%
60-80 m2 35%
<80 m2 18%

Boligejerskab :
Andelsboliger 46%
Almene boliger 12%
Privat udlejeboliger 28%
Ejerboliger 15%

Boliger uden eget bad & wc 25%

I vores villakvarterer har vi mange sjældne sangfugle, da der er almindelig stemning for at undgå spøjtemidler

Jeg er ikke lige inde i natur områdernes tilstand : Kongelunden, fælleden og Vest Amager.

...men dejligt er her altså

</MOLOKYLE>