/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvordan laver jeg et cover i word ?
Fra : Rikki4
Vist : 1997 gange
50 point
Dato : 25-11-04 16:31

Hej Med jer/dig

Jeg vil gerne lave et cover eller et Inlay i word
men jeg ved ikke hvordan man gør, hvad er de rigtig mål osv
(Der skal kun stå nummer & track)
(ELLER FINDES DER EN HURTIGER MÅDE AT GØRE DET PÅ?)
(jeg har prøvet i Nero men det kunne jeg ikke finde ud af)

Accepteret svar
Fra : Fattig

Modtaget 60 point
Dato : 25-11-04 16:47

Jeg bruger programmnt cd cover creator pro, som er et freeware program på dansk.
Ellers gå ind på google og søg efter cd cover, og du finder flere links hvor du kan downloade gode cover programmer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-11-04 16:48

Hvis du ikke vil lave det i Nero (som ellers er beregnet til at lave cover)
Så ville jeg nok bruge PowerPoint, hvor det er nemmere at styre størrelsen.
I Powerpoint kan du lave en firkant og rette størrelsen vet at dobbeltklikke

Godkendelse af svar
Fra : Rikki4

Dato : 25-11-04 17:05

Tak for svaret Fattig.
Jeg har ikke kunne finde et link som jeg kunne downloade det fra
men det lyder som det helt rigtige for mig
(kan du hjælpe mig med et link - der virker )

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 25-11-04 17:06

Emesen dit er vist alt for svært for en nybegynder som mig
desværre
Rikki4

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 25-11-04 17:26

Hejsa

Prøv dettte program (gratis) http://www.cdrlabel.com/

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 25-11-04 17:39

Hvis du vil lave det i Word, starter du med at lave siden i den størrelse du ønsker. Nu kan du så skrive det du ønsker. Vil du være mere avanceret, lægger du et eller flere billeder ind der fylder siden. Så lægger du tekstboxe ind der ingen farve har, så får du tekst på billedet. Du kan også lave kransetil CD'en. efter udprintningen er det i gang med saksen og evt limstiften. CorelDraw er dog lettere, her er det nemt at lave runde eler 7kantede tekster, eller hvad form du nu ønsker, men word kan lave spændende ting med grafik, foto og andre virkemidler, du skal blot have styr på de konkrete størrelser, og der er en linial udemærket.

God fornøjelse.
A.CRosmon

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 25-11-04 17:39

Hvis du vil lave det i Word, starter du med at lave siden i den størrelse du ønsker. Nu kan du så skrive det du ønsker. Vil du være mere avanceret, lægger du et eller flere billeder ind der fylder siden. Så lægger du tekstboxe ind der ingen farve har, så får du tekst på billedet. Du kan også lave kransetil CD'en. efter udprintningen er det i gang med saksen og evt limstiften. CorelDraw er dog lettere, her er det nemt at lave runde eler 7kantede tekster, eller hvad form du nu ønsker, men word kan lave spændende ting med grafik, foto og andre virkemidler, du skal blot have styr på de konkrete størrelser, og der er en linial udemærket.

God fornøjelse.
A.C.Rosmon

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 28-11-04 00:03

Godaften til jer alle

Mange tak for alle jeres svar
For at tage den sidste først
A.C.Rosmon det du skriver er jo det jeg ikke ved hvordan man gør
Hvordan laver man en side (den med linialen fes dog ind) men jeg vil da prøve mig frem

Til Nuserpigen
Vil jeg skrive tak for din meget kontante hjælp, som jeg straks vil kaste mig over.
Rikki

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 28-11-04 01:53

Filer\ sideopsætning. Her kan du sætte dine mål på siden. Lav det som en lang strimmel, så du har forside, ryg og bagside, og på den anden led højden. når du så går papirets grænser, kan du se det på det færdige tryk, hvor du skal klippe. Du kan bruge tekstboxen til skift af tekstretning.

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 28-11-04 11:34

Mange tak for hjælpen Rosmon
Rikki