/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
hvad er TU??
Fra : Xingyi
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 24-11-04 21:37

var inde på folketingets hjemme side, og under flere akter er det nævnt sådan her, og jeg kan ikke finde svar noget sted på hvad det betyder.

Afgjort: 24-11-04
Afgør.resultat: TU
Afgørelse: Tiltrådt af Finansudvalget den 24-11-2004.

håber der er en som ved det? (syntes det er for dårligt de bruger udtryk/forkortelser som de så ikke har med i deres leksikon)

håber nogle er kloge nok til at hjælpe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-11-04 21:40

Detmå være noget med Til Udvalg
Atså sendt Til Udvalg.
Eller Til Undsøgelse

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-11-04 22:26

Aktstykker skal til godkendelse i Finansudvalget.

F.eks. http://www.ft.dk/?/samling/20041/ftda/20041124_23.htm

http://www.ft.dk/BAGGRUND/00000043/00232590.htm
Citat
Aktstykke: Konkret bevillingsansøgning fra en minister til Folketingets Finansudvalg. I aktstykker søges om tilladelse til at gennemføre dispositioner, som er ændret i forhold til eller ikke har kunnet forudses i den i finansåret gældende finanslov. Endvidere skal gennemførelse af anlægsprojekter over en vis beløbsgrænse forelægges Finansudvalget til godkendelse, og der findes rundt om i lovgivningen bestemmelser, der pålægger regeringen at forelægge nærmere angivne dispositioner for Finansudvalget.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-11-04 22:28

Link igen

F.eks. http://kortlink.dk/ft/epf

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-11-04 22:34

Nu bliver det nok bedre

Se under aktstykker http://kortlink.dk/ft/epk

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Xingyi

Dato : 25-11-04 00:21

jamen, har det ikke været igennem finansudvalget?, der står jo de er tiltrådt det. eller betyder det bare at nu er det kommet over til dem?

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-04 21:20

Under statsministeriet er der f.eks.
Citat
Titel: Markeringen af 60-året for Danmarks befrielse 4.-5. maj 1945
Afgjort: 10-11-04
Afgør.resultat: TU
Afgørelse: Tiltrådt af Finansudvalget den 10-11-2004

Tiltrådt, så er det godkendt.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : Xingyi

Dato : 26-11-04 09:15

takker, var endlig om det betød det var godkendt...var det jeg søgte

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-11-04 00:22

Jeg takker også

mvh
jakjoe