/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Afinstallation af virus tjek ved start?
Fra : Jimmyboy
Vist : 358 gange
90 point
Dato : 23-11-04 00:47

Når jeg starter min computer kommer der et virus tjek hver gang.
Jeg kan ikke se programmet under kontrolpanelet.
Og når jeg søger på navnet (caspersky et eller andet) finder den ikke noget.
Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 23-11-04 00:53

hej. prøv evt start->alle programmer->start
Ligger der noget der?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-04 01:11

Kaspersky må det være? Det er ihvertfald et antivirus firma der blandt andet laver AVP antivirusprogram! Har du ikke indstalleret et antivirusprogram?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-04 08:41

du kan fjerne det under start hvis det er fordi det irriterer dig at det starter op med det samme - hvilket dog kan være en fordel - mange foretrækker jo at selv være herre over hvornår maskinen kører check - er det sådan du mener det ????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-11-04 08:42

http://www.kaspersky.com/
Hvis du ikke vil have programmet mere, eller din liciens periode er udløbet, kan du bare fjerne programmet i start/kontrolpanel/tilføj fjern programmer
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : mr.g

Modtaget 90 point
Dato : 23-11-04 10:58

under Start -> KØR kan du skrive msconfig (forudsat du har WinXP)

herefter popper et billed op hvor der er et faneblad som hedder start! fjern den vinge som der er ud for programmet det skulle gerne fjerne virusscanningen ved opstart.

VH Steen

Godkendelse af svar
Fra : Jimmyboy

Dato : 26-11-04 21:58

Tak for svaret mr.g.