/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Redigere min hjemmeside på ny computer?
Fra : Vismanden
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 23-11-04 00:43

Jeg har fået ny computer, og vil gerne redigere min hjemmeside lidt.
Hvordan får jeg lagt det ned i mapper igen nu da jeg ikke har nogen?
Jeg skal vel bruge et ftp program og gøre det omvendte?

Men er der en der gider skære det lidt ud i pap i en trin for trin lektion?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 23-11-04 01:20

Hvilket program er hjemmesiden lavet i?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-04 01:39

Et af de bedste FTP programmer er dette http://software.visicommedia.com/en/products/aceftpfreeware/ som er freeware og nemt at sætte op så du kan downloade din hjemmeside og sidenhen oploade den igen.

Når du har installeret det og startet det op vælger du "Connect" så kommer der et vindue og her vælger du "New Site Profile" og udfylder navnet på din server f.eks. "ditdomæne.dk" og UserID og password, klik til sidst på Finish.

Så er du klar til at connecte din hjemmeside for download og opload.

God fornøjelse

//bentjuul

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 23-11-04 03:13

Ja, du skal gøre det omvendte....
Du laver en mappe et eller andet sted på din harddisc og kalder den hvad du vil, "hjemmeside" ville måske være en idé? Dette bruger du naturligvis din stifinder til. Når du så får åbnet dit ftp program og connected til din hjemmeside, så henter du hele molevitten over i din "hjemmeside-mappe" og kan således arbejde med det, og så uploade det igen via ftp.
Husk dog altid at gemme en backup af din hjemmeside som den var før, hvis nu noget skulle gå galt.
Håber det var svar nok, og hvis jeg har skåret lidt for meget ud pap, så undskylder jeg...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-04 07:14

Gør som musenfryd anbefaler

Hvis du vil have et freeware FTP program der er både let at bruge og som er garanteret fri for Spy-/Adware, så er der følgende muligheder :

1.) http://www.smartftp.com/
2.) http://stud.fh-heilbronn.de/~jdebis/leechftp/downloads.html

Begge programmer er anbefalet af Spywarefri

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 23-11-04 08:59

HVIS dit program er lavet i Dreamweaver eller Frontpage, så er der indbygget et ftp program, og så kan du nøjes med at importere dit site direkte til det progrm der bruges som editor

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-04 10:31

Man kan faktisk nøjes med at bruge IE. Der er nemlig også indbygget FTP !!!

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_hjem_home_sup_3

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Vismanden

Dato : 23-11-04 22:40

Tak for svaret allesammen. Det var jo ikke så svært endda

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-11-04 23:04

Tak selv Vismanden, og nej det er ikke så svært når man først er kommet igang igen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-11-04 23:28

Lige et forsinket svar, medens dit spørgsmål står åbent.
Du kan bruge din Internet Explore til det, både når du lægger sider ud og når du henter kopi hjem igen.
Brug : ftp://dit-domæne.dk (eller hvad det nu hedder) så kommer en boks, hvor du indtaster dit adgangskode og password. - Så skulle du gerne være inde i rodmappen. Her kan du markere det du vil have et kopi af, Tryk ctrl og C - Gå så ind i stifinderen og tryk på ctrl V så sættes det kopieret ind på din hardbørge!