/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
70'er Tidslinje
Fra : TheOsirisDK
Vist : 3896 gange
30 point
Dato : 22-11-04 16:00

Okey, lidt pineligt. Hele min klasse mente de havde for mange lektier for (NOT true), så da min lære sluttede dagen med "og så lige en sidste ting - i skal til imorgen lave en..." - hvilket min klasse var meget uenig i, og så var det så jeg kom til at ryste på hovedet, og STRAKS var min lære der - om JEG ik kunne
lave den TIDSLINJE fra 70'erne som min klasse skulle lave - og hvad siger man så i det tilfælde?

Så her sidder jeg og skal lave en tidslinje fra 70'erne omkring vigtige begivenheder, yder mere skal jeg lave et "lille" foredrag om de vigtigeste forfattere fra 70'erne - OG JEG HAR INGEN STEDER AT STARTE!!!
Så Plzz ærede community, hjælp mig! hjælp en fellow elev! (ved godt jeg ik har så mange points at dele ud af...

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 40 point
Dato : 22-11-04 16:10

Sikken hævn din lærer tog

Men begivenheder:
F.eks. Danmarks indtræden i EF (EU)
og lidt her http://www.1960erne.dk/dkhalvfjerdserne.php

Ellers brug søgeordet: 70erne
og find mere på nettet.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-11-04 16:12

Søg også på: forfattere i 70erne

Og Christiania blev oprettet
mvh dova

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 22-11-04 16:19

Jeg er selv så naiv, at jeg ville prøve at søge på: google: tidlinie over 70erne. Eller noget i den stil, prøv om det virker. Jeg har ikke gidet, desværre.

Hvad er du for en nar, Judleman. Kan du ikke holde op med at smide om dig med dårlige råd - og kan du ikke lade være med at skrive med dig selv?

?

doh.

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 22-11-04 16:29

Kan lide dit "doh" anyho,
jeg har prøvet at søge, men det ville være nemmere hvis jeg vidste hvad jeg skulle finde
f.eks christnia eller EU... Fremravende "dova"

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 22-11-04 16:36

aHA!

Hvad du skal finde! Altså: en disposition.

1. hvad skete der i staten af 70.

2. hvad skete der så

3. hvad skete der så

4. osv.

Jeg forstår din byrde, det er meget sjovere at skrive om 1864, slaget ved Dybbølsbro. Der vandt tyskerne, fordi de havde geværer, der kunne lades bagfra, hvorimod danskerne havde forladningsgeværer. Og tyskerne var også i overtal, og de havde flere kanoner. Bismarck har senere sagt, at det ikke var ham der indledte krigen.
Rolf Krake, et dansk skib, blev sænket i slaget - nok ikke ved Dybbølsbro, men i samme krig - og det var ellers Danmarks flotte og store panserskib. En af de officerer der døde i krigen, ligger på kirkegården ved daghammerskjolds allé.

Hold nu kæft, Judleman.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 22-11-04 16:46

Gu ve om de nåede Dybbels Bro??

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 22-11-04 17:46

Jeg kan ikke huske ret meget var selv teenager i de år. Men jeg husker da at kong Frederik d. 9. døde og at vi indgik i EU, begge dele skete i 1972. Statsminister Jens Otto Krag gik af lige efter at vi tråde ind i EU og vi fik Statsminister Anker Jørgensen. Der var bilfrie søndage pga. oliekrisen, og filmen Aristokat havde præmiere sagde jo at jeg ikke var så gammel. Og så kom ABBA, Gasolin og Shu-bi-dua i 70´erne. Af forfattere husker jeg Rifbjerg, Suzanne Brøgger. Og sidst men ikke mindst så fik vi den frie abort.

MVH
jspi

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 22-11-04 18:00

DET ER GODT! nu har jeg efterhånden stablet en tidslinie op, kunne altid bruge flere forfattere...

(sjovt nok ingen der har nævnt Elvis Presley's død!!!)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-11-04 18:10

Dan Turell
Dea Trier Mørch
Troels Kløvedal
Ebbe Kløvedal
Anders Bodelsen
Leif Panduro m.fl. andre Nyrealistiske forfattere

frahttp://www.da-net.dk/NyrealismenIndex.html

mvh dova

PS Mogens Glistrup stifter Fremskridtspartiet

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 22-11-04 18:19

- okey glem forfatterene (har nok nu), men hvad ude i verden? Ud over Vietnam krigen...?