/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
diashow
Fra : snusi
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 21-11-04 20:09

Hej

Jeg har på et tidspunkt haft et diashow kørende som pauseskærm, men kan ikke få det til at fungere denne gang.
Er der nogen der ved hvordan jeg skal gøre?

snusi

Kommentar
Fra : return

Dato : 21-11-04 20:17

gå i kontrolpanel og vælg skærm og klik på fanebladet pauseskærm og så er der et rulle panel hvor der står noget i retning af : pauseskærmbilleder- den vælger du så ,og husk at andvende så burde det virke

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-11-04 21:16

hvilken windows version har du

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-11-04 00:52

Hej snusi !
Så vidt jeg kan se skal du have det pågældende diasshow installeret som pauseskærm
for at det kan lade sig gøre.
Til forskel fra "skrivebordsbaggrund" kan du ikke gå i <gennemse> under pauseskærm, så jeg mener som sagt du skal installere diasshowet som pauseskærm for at det går.
Jeg har selv et diasshow som jeg KAN bruge som pauseskærm, det hedder 20 netbabes, og omfatter 20 forskellige modeller, der er iøvrigt også musik bag et par stykker af dem. Programmet stammer fra en ældre CD som på et tidspunkt fulgte med et eller andet PC-blad.
Benny

Accepteret svar
Fra : anders_bak

Modtaget 100 point
Dato : 22-11-04 11:43

Hvis du bruger windows XP behøver du ikke noget ekstraprogram. Gør som følger:
1 højerklik på dit skrivebord
2 Vælg egenskaber
3 Vælg Pauseskærm
4 I rullegardinet vælger du Diasshowet billeder
5 tryk på anvend knappen, og du er kørende.

Benytter du denne fremgangsmåde vil du få et slideshow af alle de billeder der ligger i mappen der hedder billeder. Ønsker du kun at pauseskærmen benytter enkelte billeder skal du placere dem i en mappe et eller andet sted. Trykker du så på knappen indstillinger lige til højre for rullegardinet under punkt 4 kommer du til en menu hvor du kan vælge hvilken mappe billederne skal tages fra, samt en masse andre indstillinger.

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 23-11-04 19:04

Tak for svaret anders_bak.

Det virker bare, tak for det

mvh
snusi