/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
sommerferie italien
Fra : thomat
Vist : 810 gange
400 point
Dato : 21-11-04 12:19

Hej
Vi skal til Frankrig til sommer og videre til Italien bagefter vi regner med Garda søen .
vi skal køre selv (frankrig er bestemt ) men er der nogen der kender noget til evt. steder hvor man evt. kan bestille billigt det skal være camping plads evt. telt på pladsen eller eget telt det skal være valgfri ankomst dag og afrejsedag

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-11-04 12:25
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-11-04 12:27
Kommentar
Fra : punkler

Dato : 21-11-04 13:13

Hejsa thormat...
Vi kører også til italien hvert år - sammen med mange andre danskere. Dog har vi aldrig camperet ved Garda søen... Vi rejser lidt længere ned. dvs. tæt på Venedig, her er forholdsvis billigt og kvaliteten er i top! Vi ligger altid på en camping plads der hedder "Camping Dei Fiori", dog skal man bestille plads noget tid før. Se deres hjemmeside http://www.deifiori.it/campinging/default2.asp
Vil tro der er omkring 20 campingpladser i en omkreds af 10 km. lige i det område, så den er meget turistpræget. Men der er også mange muligheder, lige fra 5- til 1- eller 2 -stjernet campingpladser.

Men se evt. ovenstående link fra rotw.
MVH
Thomas

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 21-11-04 15:24

>> punkler
Du skriver at man skal bestille plads noget før vil det sige at det er for sendt nu ??
hvad giver for en uge ? bor i I mobilhome telt el.eget telt campingvogn ??
reseverer I direkte eller igennem dansk selskab f.eks Fdm travel ?
Kender godt Fdm travel problemet med Fdm er at det er svært at finde valgfrie skiftedage og ligeledes skal man bugge sig ind for enten 7 el 14 dage og jeg skal kun bruge 6 dage og ankommer en mandag

Accepteret svar
Fra : punkler

Modtaget 400 point
Dato : 21-11-04 15:40

Hej igen...
Nej vil ikke tro det er for sent endnu. Men det skal nok snart være... Vi bor i campingvogn, men har tænkt os at bo i telt her til sommer. Det er lidt svært at sige hvad vi giver for en úge, det kommer lidt an på hvor mange man er osv. Men for 2 personer i en uge (7 dg.) skal vi giver vi rundt regnet 1000 kr. for en teltplads. (prisen inkludere størm og persontakst)
Du kan jo evt. selv beregne en pris, se denne side, her skal du bare indtaste forskellige oplysninger, så beregner den selv prisen.
http://www.deifiori.it/campinging/pagine/prenotazioni/calcolo.asp

Og nej vi resevere ikke via fdm eller andre danske selskaber. Vi ringer blot derned, de er ok til engelsk, men bedst til tysk. Sidste år besøgte vi nogle venner på en naboplads, her havde de underholdning for børn på dansk. -> http://www.campingmediterraneo.com/ing/default2.asp

Dei fiori er skam også god til underholdning (sport, musik, dans + meget mere -> gratis ), de arrangere flere ting hver dag. dog ikke på dansk.
MVH
Thomas

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 21-11-04 15:50

ok jeg vil lige undersøge nærmere

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 21-11-04 17:55

Brug hotel, hvis I kun er to, det er billigere end at leje et telt eller lign. Samt nemt at få, hvis man beslutter sig tidligt på dagen. Som eks. http://www.hotelformule1.com/formule1/gb/cartographie/france_se.shtml
Til ca. 30 Euro for et værelse til max 3 personer pr. nat.

Men det er selvfølgelig et spørgsmål, om I vil have tag over hovedet og frihed, eller underholdning på en fast plads.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 21-11-04 17:55

Brug hotel, hvis I kun er to, det er billigere end at leje et telt eller lign. Samt nemt at få, hvis man beslutter sig tidligt på dagen. Som eks. http://www.hotelformule1.com/formule1/gb/cartographie/france_se.shtml
Til ca. 30 Euro for et værelse til max 3 personer pr. nat.

Men det er selvfølgelig et spørgsmål, om I vil have tag over hovedet og frihed, eller underholdning på en fast plads.

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 22-11-04 20:17

>>gfha vi er 2 voksne og 2 børn på 8 og 9 år og cet skal være i Italien

Godkendelse af svar
Fra : thomat

Dato : 25-11-04 17:43

Tak for svaret punkler.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 25-11-04 22:10

Jeg håber du får en god ferie!!

Thomas