/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Det er den Mediaplayer ?????
Fra : bennymanden
Vist : 383 gange
342 point
Dato : 18-11-04 23:53

Hvorfor starter Windows Media Player sådan helt automatisk når jeg tænder min PC ?
Jeg har før haft spørgsmålet oppe her i kandu, men endnu er det ikke lykkedes at få den til at holde op med det der pjat!!!
Jeg kan godt nok bare lukke den og så igen se mit skrivebord og køre videre på normal vis, men der må da være en måde at undgå at den starter sådan uopfordret ???
mvh Benny

Kommentar
Fra : Mac.C_ThE_PiMp

Dato : 18-11-04 23:59

gå ind i instillinger... der sku gerne stå noget med om mediplayeren ska starte op når windows startes... burdte være enkelt nok...

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 00:08

Ja, hvis det er så enkelt, så er jeg måske lidt dum - jeg har Windows Media Player 10 installeret og jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan slå fra at den er med i opstart !!!!! Benny

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 19-11-04 00:10

måske ligger der en genvel til det i startmenuen, altså start > alle programmer > start, hvis du har xp.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 00:15

Hej xyzzygy ! Der hvor du henviser til ligger kun en status monitor for Epson printer og en Calender reminder fra Microsoft works ellers intet !
Benny

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-11-04 00:17

Hejsa

Prøv at gå i start-kør-her skriver du msconfig- og så klikker du på ok
Så klikker du på fanen start-prøv at se om din mediaplayer ligger der-hvis den gør-så fjern lige fluebenet

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 19-11-04 00:22

det var da osse noget at gemme der! (forarget) slet det hvis du ikke bruger det, da det sluger systemresourer

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 00:22

Hej Brian ! Der er 18 - 20 elementer der under fanen start, men hvad kan den hedde ? - de er alle sammen krydset af, men jeg kan ikke se en som siger mig at det er den !!! Benny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-04 00:26

gå ind i kør og skriv msconfig - vælg fanebladet start - der kan du vælge dem fra du ikke ønsker skal starte op... hvis altså den medieplayer ligger der

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 00:32

Nej, som sagt jeg kan ikke finde den Mediaplayer der ! Der ligger f.eks: iTunesHelper og en qttask ?? Der er også en som hedder: MMKEYBD C:\Programmer\Medio.....
Kan det være den ? Så ligger der 2 gange nogle som hedder: services C:\Windows\System....
Benny

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-11-04 00:41

Hejsa igen Benny

Er der en der ommer der hedder WMP

Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-11-04 00:42

Rettelse

Er der en der omme der hedder WMP

Brian

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 00:43

Nix - desværre ikke !
Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 00:46

Jeg har godt nok tænkt på om der kan være noget om det Mac.C er inde på, om der findes noget i selve Mediaplayeren som kan slås til og især FRA, men hvor og hvad ?
Benny

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-11-04 00:47

Jeg har indtil fornyligt været en tilfreds bruger af Windows Media Player 9. Nu har jeg accepteret en version 10, og det har jeg dybt fortrudt. Den nye er på rigtigt mange områder ringere end den gamle. Kan jeg få lov at slette den nye og indlæse den gamle??? NEJ. Hvad er jeg? Sur! Og ikke lille bi omkring.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-11-04 00:47

Jeg har indtil fornyligt været en tilfreds bruger af Windows Media Player 9. Nu har jeg accepteret en version 10, og det har jeg dybt fortrudt. Den nye er på rigtigt mange områder ringere end den gamle. Kan jeg få lov at slette den nye og indlæse den gamle??? NEJ. Hvad er jeg? Sur! Og ikke lille bi omkring.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 00:49

Hej Arne !
Nej slette den kan man ikke, men jeg mener nu godt du kan få lov til at gendanne den gamle ! Under alle omstændigheder kan du jo lave en gendannelse af systemet fra et tidspunkt før du ændrede den til 10´eren.
mvh Benny

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 19-11-04 00:50

har lige kikket efter noget autostari i WMP10s instillinger, men desværre, men min starter ikke uanmodet, har du muglighed for at uploade et millede af dit msconfig? men prøv lige at gøre "kommando" feltet så stort at du kan læse addresserne og se om der ikke er noget WMplayer eller sådan noget.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 19-11-04 00:53

og i kan tro man kan slette den, manuelt selvfølgelig, men hvorfor ikke bruge winamp, det starter hurtigere. du kan forresten osse prøve at geninstallere wmp10, mit ville ikke kopiere en CD men det hjalp, den er osse på dansk nu, hvis du hentede den dan den var helt ny.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 00:53

Hvordan gør jeg "kommando" feltet større ?
Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 00:55

Ja, jeg kunne måske prøve at hente den igen ! - den er godt nok på engelsk den jeg har nu. Ja selvfølgelig kan man slette den manuelt.
Benny

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 19-11-04 00:55

der oppe hvor der står kommando, det er omgivet at to små "pinde" du skal trække i den til højre.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-11-04 00:59

bennymanden

Hvis jeg gør det, er det jo ikke kun WMP der ryger tilbage. men alt. Og det ønsker jeg ikke.

Jeg synes at det er noget lort, at en ny version af et program fjerner muligheder og faciliteter der fandtes i en tidligere version. Det er da ikke det man regner med når man UPGRADER? Eller hvad?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 00:59

Tak ! Nu kan jeg se hele kommandoen, men der er ingen hvor der står WMP eller noget lignende. ØV Benny

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 352 point
Dato : 19-11-04 00:59

Du kan hente den sidste nye windows media player version 10

kan downloades her

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/intl/download/default.asp?Di spLang=da

Mvh
Brian

z z z

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 01:02

NEJ - du har ret Arne, det er ikke det man regner med. Men det er jo endnu et eksempel på at ikke alt nyt og skinnende absolut er GODT !!!
Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 01:05

Tak Brian ! Det vil jeg lige prøve. Hvis det ikke hjælper lader jeg spørgsmålet stå åbent til i morgen, denne gang VIL jeg have løst denne lille irritation.
Benny

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-11-04 01:08

Brian

Det er jo ikke det der er problemet, det er at få slettet version 10 og få geninstalleret vers. 9.

9'eren virkede og var god. 10'eren er noget lort.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-11-04 01:09

Okay

Sov godt

Brian

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-11-04 01:12

Benny

Så burde det osse være muligt at fortryde en upgradering til WMP10. Det er det bare ikke. SKIDE SUR ARNE.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-11-04 01:13

Arne

Nu er proplemet jo ikke at slette version 10 vel
Prøv at læse spørgsmålet fra Benny
At du så kommer og "blander" dig i at windows mediaplayer 10er noget møj-det er en helt anden historie IKK

Jeg har selv version 10 og den kører bare supergodt

Brian

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 01:18

Nu har jeg så hentet den fra dit link Brian, den blev godt nok på dansk !
Så må jeg lige prøve at genstarte, så er det spændende om den kommer op igen !
Benny

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-11-04 01:27

Du har vel ikke brugt et program der kan få noget til at starte automatisk, feks.: Minimize To Tray
Ellers kan du i kør skrive: msConfig
Og fjerne den der, så den ikke opstarter med windows.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 19-11-04 01:29

Kunne det være en lyd som aktiverer WMP 10 til at starte op når windows åbnes ?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 01:41

Ja, nu blev det endnu sjovere, jeg downloadede på dansk fra Briani´s link OK så genstartede jeg PC´en og der kom en boks op med en tekst om at Mediaplayer ikke var installeret properly og at jeg kunne vælge at hente den fra Win downloads eller Annulere, jeg valgte så at downloade endnu engang - nu har jeg så lige genstartet igen og den samme boks kom op ?????
Jeg tænker nu på om jeg ikke kan fjerne WMP helt fra maskinen for derefter at finde en anden player og bruge den i stedet ?
Nu bliver det lidt irriterende problemet er jo ikke større end jeg blot kan lukke den, men når nu det ikke er almindeligt at den skal opføre sig sådan, så må det være muligt at få det rettet ! Hvis ikke på den ene så på den anden måde !!!
Benny

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 19-11-04 02:00

Har du afinstalleret den, og prøvet at installere den igen?????
Ellers kan du hente BSplayer gratis her: http://www.bsplayer.org/index.php?p=download
Der findes også en pro version der koster penge, men den der er gratis er sgu lige så fin....
God fornøjelse, og håber du får løst dit problem....

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 02:28

Jeg købte forleden et PC-blad, det hedder Windows XP / magasinet, og på den medfølgende CDrom ligger et program som hedder CodeStuff Starter det kan gøre følgende
Citat
Starter 5.6.1.38

Starter er en opstartmanager, der gør det muligt at se og styre alle programmer, der startes automatisk når Windows startes. Programmet lister alle skjulte informationer fra registreringsdatabasen samt de fælles startmapper og gør det muligt at ændre eller slette dem fra det samme sted. Det er muligt selv at tilføje nye startelementer.

det har jeg nu installeret og dette program fandt Windows Mediaplayer i konfigurationen og da jeg slettede den her blev mit problem løst, nu starter WMP ikke mere op når jeg tænder PC´en så det program er alle tiders det kommer fra en side som hedder: http://members.lycos.co.uk/codestuff/

Jeg vil lige sove på hvem der skal have pointene Tusind tak for alle de fine forslag mvh Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 02:57

Hej TQsen !
Tak for dit link, jeg har gemt det - man ved aldrig hvad der sker
Det der med at afinstallere og installere igen er prøvet, ja jeg ved snart ikke hvad jeg ikke har prøvet, altsammen uden held. Først da jeg fik læst nærmere på den omtalte CD, fik jeg lyst til at se hvad det var for noget ... ja og så afprøve det
Nu har jeg genstartet, og prøvet at slukke helt og derefter tændt igen 3 - 4 gange og ved du hvad, den Mediaplayer kommer IKKE mere så jeg er glad
..... og ikonet ligger stadig under "programmer" og starter fint op derfra med 10´eren, så jeg tror mit lille irriterende problem blev løst nu.
Jeg ser at vi næsten er lige "gamle" her på kandu - det er et udmærket site, man kommer næsten til at kende folk med tiden, og jeg har fået hjælp her (især til Comp.) utallige gange, så jeg anbefaler det til alle.
mange hilsener Benny

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-11-04 09:45

Hejsa benny

Fint du har løst proplemet.men alligevel syntes jeg du skal afinstallerer windows mediaplayer,så du ikke har begge versioner liggende (både dansk og engelsk)

Gør følgende

Åbn dit kontrolpanel
Klik på tilføj/fjern
Sæt et flueben oppe foroven hvor der står-vis opdateringer
Rul ned på listen og find windows mediaplayer 10-og fjern den.

Så laver du lige en genstart

Nu kan du installerer den danske version fra det link som jeg gav dig i går.

Men jeg syntes du skal hente den fra windows update

http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

Gå ned og klik på brugerdefineret installation

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-11-04 10:20

Til Arne Jakobsen

Du vil gerne af med den opdatering som er kommet til WMP og vende tilbage til den gamle version
Brug overnævne metode-til at fjerne opdateringen.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 11:48

Hejsa Brian !
Jeg kan godt se når jeg følger din anvisning, at der ligger to Windows Media Player, de er begge to lige store 20,19 Mb - den ene hedder Windows Media Player 10, og den anden hedder Windows Media Format Runtime. Jeg kan se dem alle sammen der i kontrolpanel > Tilføj/Fjern, der er ikke nogen boks vedrørende "se opdateringer" men OK, så langt så godt. Jeg ville nu prøve at fjerne den der "Format Runtime", men der kommer en boks op, som siger: Windows Media Format Runtime tilbageføres til den forrige version som var installeret på din computer. Vil du fortsætte ?
Her har jeg indtil nu valgt "Annuler" - så jeg tror den må fjernes et andet sted.
Iøvrigt mener jeg det er her Arne Jakobsen kan ændre sin til igen at blive 9´eren, det blev min i alt fald sidst jeg prøvede, du ved jeg prøvede mange ting for at få den til at stoppe med det der opstartsproblem, og her opdagede jeg nemlig det, at den ikke kan slettes helt sådan uden videre, men i stedet bliver tilbageført til den tidligere version. Når han nu så gerne vil af med 10´eren er dette helt sikkert en løsning.
Indtil nu har det ikke skabt nogen problemer at de ligger der begge to, men under alle omstændigheder bør pladsen jo frigives.
Den kommer ikke mere op ved start af PC, heller ikke nu her i formiddag, det er jeg rigtig glad for.
mvh Benny

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 12:14

Tak for svaret briani. - selvom jeg endte med at løse problemet selv, skal du alligevel have pointene Briani, du er altid ivrig for at hjælpe (og hurtig) og du har adskillige gange været mig til stor hjælp når jeg forsøger at få lidt styr på alt dette PC-sjov. Det er spændende og jeg bliver lidt klogere. Faktisk daglig.
Så endnu engang tak for din tålmodighed med mig og din altid hjælpvillige facon.
Indtil videre lader jeg bare begge playere blive liggende, så må vi se.
Hav´ en fortsat god dag...... mange hilsener Benny

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-11-04 13:19

Hejsa

Takker.

Du skriver du ikke kan se den der hedder vis opdateringer

Nå du dobbeltklikker på tilføj/fjern mappen i dit kontrolpanel-så kommer der et nyt vindue op som hedder tilføj eller fjern programmer
Lige under dette står der-aktuelt installerede programmer og opdaderinger
Lidt længere henne kan du se der står vis opdateringer-det er her der skal sættes et flueben.

Hvis du vil have dem slettet og så køre den ind igen
Skal du bare sige ja til at den går tilbage til den forige version.

Og så gå om til windows update bagefter-og opdaterer WMP herfra.

Men det bestemmer du.

Forsat god dag og tak for de rosende ord,det varmer i den kolde tid

Brian