/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Efternavnet von Elling
Fra : lve
Vist : 923 gange
120 point
Dato : 18-11-04 22:52

Hej er der nogen der kan hjælpe mig med oplysninger om efternavnet von Elling? Jeg er strandet i Hannover med Christoffer von Elling. Kender nogen Otto von Elling?

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 130 point
Dato : 18-11-04 23:29

Fra FS. du skriver ikke årstal , men prøv at søge på
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
Der er en del hit på navnet von Elling,
Census/1880 US Census - 2
•IGI/British Isles - 14
•IGI/Denmark - 2
•IGI/Germany - 9
•IGI/Norway - over 21
•U.S. Social Security Death Index - 1
•VRI/Norway - 15
•VRI/Sweden - 1
Senta
Husband
CHRISTOPHER ELLING Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
ANE CATHRINE BECH Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. OTTO FERDINANDT ELLING Pedigree
Male

Birth:
Christening: 03 JUN 1831 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Germany
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
OTTO VON ELLINGEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 08 AUG 1678 Evangelisch, Elberfeld, Rheinland, Preussen
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
BARBARA Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 08 AUG 1678 Evangelisch, Elberfeld, Rheinland, Preussen
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------
Husband
FRIEDRICH WILHELM ELLING Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
LINA KAMPHEUER Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. OTTO ELLING Pedigree
Male

Birth: 20 FEB 1872
Christening: 20 MAR 1872 Evangelisch, Herbede, Westfalen, Preussen
Death: 05 NOV 1872
Burial:

You searched for: Christoffer Von Elling, All Countries
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 2
Select records to download - (50 maximum)
1. CHRISTOPHER ELING - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 30 MAY 1806 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

2. CHRISTOPHER VON ELLING - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 06 NOV 1846

prev | next Prepare selected records for download

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-11-04 11:59

Hvad med et par årstal ???
Der er en del med navnet Elling i folketællingerne på DDA. er det dine ???
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-11-04 12:06

Her er en OTTO VON ELLINGEN gift 1678 , er det han du søger ???
eller CHRISTOPH VON ELLING gift 1845 ???
Det vil være rart at vide om det er 1600 eller 1800 tallet ???
Senta
Husband
OTTO VON ELLINGENPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 08 AUG 1678 Evangelisch, Elberfeld, Rheinland, Preussen
Death:
Burial:

Wife
BARBARAPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 08 AUG 1678 Evangelisch, Elberfeld, Rheinland, Preussen
Death:
Burial:

Husband
CHRISTOPH VON ELLINGPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 25 APR 1845 Hanstedt Bei Hamburg, Hannover, Preussen

Wife
CATHARINA MAGDALENE WEDEKINDPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 25 APR 1845 Hanstedt Bei Hamburg, Hannover, Preussen

Kommentar
Fra : lve

Dato : 19-11-04 15:45

Det er den rigtige Christoffer I har fundet Men Otto skulle være hans barnebarn - altså Adolf von Ellings søn.

Godkendelse af svar
Fra : lve

Dato : 19-11-04 15:46

Tak for svaret senta.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-11-04 16:16

Jeg har her en ADOLPH THEODOR ELLING jeg ved ikke om det er den rigtige, men prøv at søge på efternavne Elling på FS. der er en del fra Tyskland, du kan være heldig at finde den rigtige Elling.
held og lykke

Senta
ADOLPH THEODOR ELLING
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 15 APR 1816 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: CHRISTOPHER ELLING Family
Mother: ANNE CATHRINE BECH

Kommentar
Fra : birgitbock

Dato : 20-11-04 08:09

hvis man strander i slægtsforskning, så findes der forskellige muligheder
noget ligger elektronisk , andet på bibliotek - slægtforskning-her holmems sogn kbh. tror jeg
noget i privat eje. så det kan være svært ellers kirkebøger o.s.v