/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlkoden er 7 ???
Fra : jowjowdu
Vist : 1219 gange
200 point
Dato : 16-11-04 22:54

Min pc vil ikke gå i gang med Win XP pro. Ligeså snart den er færdig med at vise, hvormange ram og hvilke drev der er osv. og skal til at starte win xp, er der bare sort skærm og der sker intet, hvor der jo normalt ville stå Window XP og det "grønne løbelys" ville køre.

Jeg har forsøgt at sætte en XP-boot CD i for at starte op fra denne, men følgende meddelelse vises;
"Filen setupdd.sys kunne ikke indlæses
Fejlkoden er 7
Installation kan ikke fortsætte".

Derudover har jeg prøvet at sætte en anden harddisk (tom) i pc, for at installere en frisk window XP..... Samme meddelelse som før fremkommer.

Kan nogen fortælle, hvad problemet er, og hvordan det kan løses?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 23:09

når setupdd.sys ikke kan indlæses er det i mange tilfælde pga ram fejl - men koden 7 virker ikke som om den hører til der - er ikke sikker.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 16-11-04 23:12

Hejsa

Jeg kan oplyse at fejlkode 7 betyder Lagerkontrolblokkene blev ødelagt.

Hvad det betyder ved jeg desværre ikke

Mvh
Brian

Accepteret svar
Fra : trixster

Modtaget 210 point
Dato : 16-11-04 23:18

Hejsa her er lidt hjælp fra microsoft hele siden kan ses her http://support.microsoft.com/?kbid=812580

Symptomer
• Når du starter computeren, vises følgende fejlmeddelelse:
Windows kunne ikke starte, fordi følgende fil mangler eller er beskadiget:
System32\DRIVERS\pci.sys
• Når du starter computeren ved hjælp af Windows XP Genoprettelseskonsol eller ved at starte Windows XP fra cd-rom'en, vises følgende fejlmeddelelser:
Setupdd.sys kunne ikke indlæses. Fejlkode 4.
Setupdd.sys kunne ikke indlæses. Fejlkode 7.

Årsag
Problemet kan opstå, hvis computeren indeholder en hardwarekomponent, der enten er beskadiget eller ikke er kompatibel med Windows XP.

1. Luk computeren, og fjern derefter alle PCI-enheder (Peripheral Component Interconnect).
2. Genstart computeren.• Hvis Windows starter korrekt, skal du lukke computeren og derefter geninstallere én PCI-enhed ad gangen. Start Windows efter installationen af hver enkelt enhed. Når du installerer en enhed, der forårsager det problem, der beskrives i afsnittet "Symptomer" i denne artikel, skal du fjerne enheden og derefter fortsætte med at installere de øvrige PCI-enheder.
• Hvis Windows ikke starter korrekt, skal du fjerne et eller flere af de hukommelsesmoduler, der er installeret på computeren. Sørg for, at der er nok RAM på computeren til at starte og køre Windows XP.

Bemærk! Windows XP kræver 128 megabyte (MB) RAM. Minimummængden er 64 MB, og maksimummængden er 4 gigabyte (GB).

Hvis der f.eks. er installeret to 256-MB hukommelsesmoduler på computeren, skal du fjerne et af hukommelsesmodulerne. Hvis Windows starter korrekt, skal du lukke computeren og derefter geninstallere ét RAM-modul ad gangen. Start Windows efter installationen af hver enkelt RAM-modul. Når du installerer et modul, der forårsager det problem, der beskrives i afsnittet "Symptomer" i denne artikel, skal du fjerne modulet og derefter fortsætte med at installere de øvrige RAM-moduler.

Mvh
Trixster

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 16-11-04 23:19

http://support.microsoft.com/?kbid=330181

dette link skulle give dig svaret på hvad du skal gøre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 23:27

vil gerne følge med i denne tråd - og tillader mig lige at spørge lidt - for jeg har været ude for det samme - der var det faktisk ramblokke der drillede. Vi pillede lidt ram ud - sørgede for at slottene holdt lige osv - husker ikke meget mere.
Men da det jo også kan være andet abonnerer jeg lige

Kan stadig ikke lade være med at spekulere om der er for lidt eller for meget ram måske ?????????????

Godkendelse af svar
Fra : jowjowdu

Dato : 16-11-04 23:28

Tak for svaret trixster.