/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lukke programmer ned ????
Fra : miritdk
Vist : 597 gange
100 point
Dato : 16-11-04 09:28

Jeg er kommet i tvivl om hvad der egentlig menes og må så spørge. Altså:
Veninde har un lille pc og ønsker at hendes programmer ikke åbner uden at hun vil have det. Hvordan???

Det er svært for mig at hitte helt rede i hvad hun mener - men jeg tror det er sådan at hun ikke ønsker at der er programmer under start der starter op. Det mener jeg jo så heller ikke de gør - men det siger hun og manden at de gør.

(de skal ikke på nogen måde fjernes)

Håber der er en der kan gennemskue det her for jeg kan ikke

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 16-11-04 09:44

hmm det kunne være nogle spywareprogrammer, adds eller popups de mener ...
guide til at scanne og fjerne sådanne kan findes på www.spywarefri.dk

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 16-11-04 09:47

ad-awere kan anbefales det finder det meste
http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button
og hvis der så køres Search & Destroy efterfølgende så burde der ikke være mere
http://www.download.com/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 09:48

Nej... ingen spyer - kender dem for godt så det er udelukket - desværre kan jeg åbenbart ikke finde ud af at stille spørgsmålet ordenligt - så links til diverse antispy programmer osv er uden interesse.
Deres pc har desuden lige kørt fået en omgang restore - problemet er bare at der kører for meget - som jeg forstår det.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-11-04 09:54

nu ved jeg ikke rigtig hvad der menes!
men en del programmer lægger sig i start når de inst. de er nemme at fjerne derfra med EasyCleaner
hentes her http://personal.inet.fi/business/toniarts/dwnloads.htm
det er free og kan indstilles til dansk
gå ind under startup i programmet og fjern de unødvendige derfra
der er også en andre muligheder i programmet

Accepteret svar
Fra : Phylock

Modtaget 110 point
Dato : 16-11-04 09:54

hmm hvis du skriver "msconfig" i run menuen og trykker på fanebladet "startup"
kan man se de programmer der starter op og afklikke dem man ikke ønsker

kan det være det du ønsker

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 16-11-04 09:57

Først og fremmest må du lige finde ud af hvilke programmer der er tale om, det kan jo være hun mener ting som Messenger, antivirus, mail eller andre ting, og der er jo forskellige procedurer

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 16-11-04 10:02

Er det værktøjslien du mener? Enten gør som Phylock siger, men du kan også prøve at højreklikke på hver enkelt ikon i linien. Der findes der ofte også en mulighed for at bestemme om programmet skal starte op, når compurteren starter.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 10:11

phylog jeg tror det lige måske er derhen ad - sender til sverige og vender tilbage - mener selv det var det jeg ville have sagt men ikke kunne huske *GGG*

Better_performance - som jeg hører det så er det alverdens programmer - både før og efter de kørte restore - men kan ikke sige mere da de ikke rigtig kan forklare det bedre heller.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 16-11-04 10:16

Der skal jo ikke så meget forklaring til, blot en liste over hvilke programmer det handler om

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 12:00

Nå... Phylock ............. ja det var jo det jeg mente - men får så at vide at de mener at kunne forhindre mere i at slå til - de beskriver det og spørger hvormeget der kan fjernes under processer (når de klikker alt - ctrl - del) - for deres hotline har fortalt det er der de skal gå ind. Mit svar duede ikke - tror jeg *G* - noget bud ??????

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 16-11-04 12:20

hmm hvor meget de kan fjerne ... det lyder ikke som en holdbar løsning ...

men de vil have at vide hvilke programmer de kan lukke ned ...
som standart så skal de ikke lukke programmer ned der har SYSTEM, NETWORK SERVICE eller LOCAL SERVICE som username det er
processer windows skal bruge ... resten burde være programmer de "selv" har valgt at starte og
her bliver det lidt svære at fortælle hvilken der skal bruges.
den eneste de ikke skal lukke er explore.exe og så selfølgelig taskmgr.exe
resten må de ind og kigge på hvad det er for et program og så "End Process" dem der ikke skal bruges ...

hvis det går galt kan der genstartes og så starter alle programmerne igen

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 12:23

jeps Phylock sådan ca var mit svar også - men det godtages ikke - så jeg er i tvivl om de forstår mig og jeg forstår dem - venter lige og hører hvad de nu har på hjerte -

Kommentar
Fra : penny

Dato : 16-11-04 13:06
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-11-04 14:40

Måske det er et spørgsmål om, hvad der tillades at køre, når man er on-/offline ?

Da er det opsætningen/tilladelserne i hendes firewall der er tale om. F.eks. Selvom man har downloadet et film klip i *.mpeg, *.wmv, *.mov eller noget ..og uanset man har bedt Realplayer, Mediaplayer, osv... om IKKE at hente codec osv... videre vil disse programmer ihærdigt søge at nå acces online, uagtet at disse filmklip køres lokalt fra harddisk. Dette for hindres ved at begrænse programmernes adgang via firewall'en.

Det samme gælder visse 'services' der kører via LAN opsætningen i netværk. Altså, selvom man har slået f.eks. NETBUI fra, vil der være processer der prøver at ' snakke' med nettet lokalt. Disse kan også stoppes af firewall'en.

Er det dét der tænkes på miritdk ?

Jeg har via min firewall (Sygate) f.eks lukket ned for acces fra : MusicMatch, Adobe Acrobat, Mediaplayer, Realplayer, XNvieW, og har bedt firewall'en om at prompte for netadgang for mindst 20 andre programmer og services
Jeg tillader adgang til net uden at spørge fra : Adaware, Spywareblaster, Sygate og nogle få andre 'ting'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 18:33

molo - det har vi gennemgået og det er ikke det - deres pc er lige lille nok til at have de større installationer.
F.............ilene da godt man er hvidhåret i forvejen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-11-04 18:44

miritdk -> Lille PC ???

...SÅ SKU' DU SE MIT HAKKEBRÆDT !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-11-04 18:49

Undskyld miritdk, fordi jeg snakker uden om, men prøv lige i øverste højre hjørne her på siden i søgefeltet at skrive :

molokyle IBM 300

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 19:01

MOLO - DET GJORDE JEG OG SÅ ?????????????????

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 23:31

Tak for svaret Phylock. Ikke fordi de ville godtage den - men det er den jeg synes passer bedst og jeg orker ikke at snakke mere med sverige