/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
puls HØJ eller lav
Fra : olefahnoe
Vist : 9580 gange
200 point
Dato : 15-11-04 20:01

Hej

Jeg har været til spinning i dag (for 3 gang) og der prøvede jeg et pulsur.
Jeg kunne godt fornemme at når pulsen var lav havde jeg det godt og når den var HØJ var jeg ved at dø.

Men hvad er en HØJ puls????
Min lå mellem 130 og 175, men den var helt oppe på 192 en overgang
Er det helt vildt eller normalt

Jeg er 192cm høj og vejer ca 94kg...

Hvis der er nogen der har links til sider der fortæller lidt om puls ville jeg blive glad..

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 15-11-04 20:09

En normal puls ligger mellem 60 og 80.
Men det er helt normalt, at den stiger op til det du nævner, ved hård fysisk udfoldelse.(ja, okay, de 192 lyder ret højt)
Men så skal den rimelig hurtigt falde til ro når du holder pause.

En anden ting er, at hvis du ikke er vant til at træne, skal du gå langsomt frem til at starte med, da det ikke er sundt at overanstrenge sig så kraftigt uden gradvis tilvænning.

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-04 20:17

Du kan dø ved en puls på 220
Bedste konditionstræningspuls er på 160 (og rimelig behagelig)
Dova er vist ikke enig i det.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 15-11-04 20:17
Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-11-04 20:18
Godkendelse af svar
Fra : olefahnoe

Dato : 15-11-04 20:19

Tak for svaret dova.

Det var også lige det jeg selv fandt på nettet

for personer på min aldre er den gennemsnitelige max puls 195

så jeg var bare oppe at vende på MAX

ole

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-11-04 22:07

Nu ved jeg ikke hvor du træner og jeg kan se du har accepteret et svar... MEN max pulsen er meget individuel og du bør få den testet, det vil en træner kunne hjælpe dig med, når du kender din max puls så ka ndu også tilrettelægge din træning så du får det optimale udbytte