/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Sym jet 50 Choker tjek
Fra : Brassovitski
Vist : 506 gange
150 point
Dato : 14-11-04 20:22

Hej
Er der nogen der ved hvordan man kontrollerer at auto-elchokeren på en Sym Jet virker korrekt??
Jeg har fundet ud af i Hainz's bogen Twist and Go manual at man skal lade scooteren blive driftsvarm. lade den stå i 10 minutter og derefter måle modstanden mellem de 2 ledninger der går ned til spolen, efter at stikket er skilt af.
Men hvordan virker systemet??? Hvad er det der styrer spændingen til spolen, og hvad kan evt. være defekt når der er problemer med koldstart?? Jeg har tjekket benzinsystemet og skiftet slangen til en klar så jeg kan se at pumpen virker og benzinen ikke løber tilbage. Maskinen skal starte 6-8 gange på elstarteren før der er liv i den, og så skal den gå mindst 1 min. i tomgang inden den vil tage gassen. Problemet er først lige opstået, så jeg tror ikke det har noget med justering af kaburatoren at gøre.


 
 
Kommentar
Fra : nullerbullerpige


Dato : 15-11-04 07:52

Hej.
Det er rigtigt nok at du ska gøre sådan som du har beskrevet, men jeg kan ikke forklare dig hvordan det virker.

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 15-11-04 15:54

Det er rigtigt at modstanden i spolen ændre sig efter temperaturen, og derfor kan du måle OHM i kold og varm tilstand, og hvis den ændre modstand, er alt ok, men jeg er overbevist om at du bare har en forstoppelse i din karburator, har du haft svømmerhuset (Bunden) af din karburator, og gennemblæst alle huller og begge dyser (Hoveddyse og tomgangsdyse)
http://www.kandu.dk/dk/spg/11354
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Brassovitski


Dato : 15-11-04 19:21

Hej
Tak for svarene indtil videre jeg vendertilbage når jeg har tjekket karburatoren. Forresten hvordan kan en forstoppelse i karburatoren kun have betydning ved koldstart????? Når maskinen er varm er der jo ingen problemer.


Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 150 point
Dato : 15-11-04 22:02

I kold tilstand, er der langt det største behov for fed blanding, og hvis dyserne er delvis tilstoppede, såå.
Når motoren er godt varm, så er det lige før den kan køre på dampene, som man siger.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski


Dato : 20-11-04 21:56

Tak for svaret pallebhansen.
Du var inde på det helt rigtige. Det viste sig at stiften/nålen der går ned i kaburatoren, under chokerspolen, var knækket af. Så nu skal jeg bare have fat på en ny spole, så regner jeg med det virker. Ved samme lejlighed fik jeg så kaburatoren renset.
:-69
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173348
Tips : 31644
Nyheder : 719565
Indlæg : 6381593
Brugere : 218245

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste