/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
5 døde fisk
Fra : stefan91
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 14-11-04 13:46

var ude og købe nogle Tropheus Duboisi igår (unger) men efter de havde været i akvariet lidt lagde de sig på bunden og efter 8 timer var de alle sammen døde.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 14-11-04 13:50

NÅ? måske var vandet ikke optimalt, man skal hælde dem i meget langsomt, altså hælde akvarie vand i posen/spanden sådan lidt efter lidt, og så kan man hælde dem over.

Kommentar
Fra : stefan91

Dato : 14-11-04 13:57

andre mugligheder?
har aldrig haft fisk der er døde efter så lidt tid i akvariet.
der har aldrig været nogle der er døde af måden vi kommer dem i på.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 14-11-04 14:19

måske kræver de et helt specielt klima/miljø, men det spurgte du vel om i butikken.

Kommentar
Fra : stefan91

Dato : 14-11-04 14:36

det gør de de lever ved klibbekysten i tanganyigasøen (er sikkert ikke stevet rigtig)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-11-04 14:41

De skal have ret høj temperatur ca 25-26 gr.
Så det mest sandsynlige er, at de har fået et kuldechok under transporten.
Eller også er der noget i dit vand de ikke kan tåle.
mvh dova

Kommentar
Fra : stefan91

Dato : 14-11-04 14:56

vandet var 25 grader

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 14-11-04 17:51

så var der nok noget i vandet de ikke ku li, kan du eventuelt få nogle nye gratis, og prøv med een fisk og lad den skifte vand langsomt.

Kommentar
Fra : rotw