/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Google Desktop Search
Fra : annvibeke
Vist : 476 gange
300 point
Dato : 14-11-04 07:48

Jeg vil gerne afprøve denne Google Desktop Search, men den konflikter med NewDotNet.

NewDotNet (newdotnet6_38.dll) sku' være noget programudvidelse og ligger i C:\Programmer - ifølge det resultat jeg får når jeg søger.
Går jeg ind i C-drevet og ind i programmer kan jeg ikke se, at der er noget der hedder NewDotNet
Går jeg ind i kontrolpanelet, er det nærmeste jeg kommer: New.net.Domains 6.38 og jeg vil være tilbøjelig til at tro det er det samme. (der er jo fællesnævnere som: new - net - 6 - og 38)

Nu lyder mine spørgsmål:
Hvad kan man (læs: jeg) bruge dette NewDotNet til?
Er det vigtigt for mig og mit winxp-system?
Formoder jeg rigtigt, når jeg tror de to NewDotNet og New.net.Domains 6.38 er det samme?

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 14-11-04 08:20

hvis jeg søger kommer jeg til resultatet at Newdotnet er SPYWARE af den slemme skuffe.

Du burde få din pcer renset. Gå ind på siden http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm følg vejledningen
Det vil tage dig ca. ½ time, men det er det værd.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 14-11-04 08:22

Du har sansynlig snavs på din computer. prøv at køre Ad-aware og Spyboot.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Hilsen
Penny

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 14-11-04 08:25

Jeg har lige (i fredags) kørt AD-Aware SE Personal...
Den fandt ca 110 emner - mit problem er bare (trods forsikringer herfra kandu)
- at jeg ikke tør slette emnerne (jeg syn's det lyder som noget der er vigtigt)

Jeg afventer lige andres evt. bud på mine spørgsmål...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 14-11-04 08:39

Du kan HELT sikkert slette dem. Hvis du alligevel ikke vil noget hvorfor så spørge???

Prøv nu at følge mit link................ De er meget roste for at være kompetente. Ad-aware og Spybot gør det ikke alene, du er nød til at ligge en log, som de beskriver.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 14-11-04 09:19

Prøv denne skanner:

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

( den på kun bruges på Win2000 og XP )

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 14-11-04 10:11

Det er meget godt med alle disse "tjek-for-og-fjern-spyware"-programmer...
Kan man egentlig udelukke, at et sådant program lister spioner ind ad bagdøren?
Og er det så slemt, at der er et par spioner??
...personligt har jeg ikke noget på pc'en som kan være interessant for andre end mig...

Hvilket program man bruger er nok en holdningssag...
Det med, at lægge en log forstår jeg mig ikke på - jeg vil nok ku' gemme...men vil ikke vide - sidenhen - hvad jeg skal stille op med den

Og det er sikkert osse godt med alverdens "blokér-pop-up"-værktøjer...
- men hold da op, hvor er det irriterende at sku' godkende for et godt ord...

Jeg er ikke så meget for at hente/installere mere end absolut nødvendigt...

Nu har jeg kørt AD-Aware SE Personal igen - og slettet alt...
- den fandt bare ikke NewDotNet...
Og det fører mig til at gentage et spørgsmål:
Formoder jeg rigtigt, når jeg tror de to NewDotNet og New.net.Domains 6.38 er det samme?

mvh/ann-vibeke

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 300 point
Dato : 14-11-04 11:02

Hjælp mig, men gør det ikke alligevel?????????????+

Spyware, adaware og malware, er noget skidt. Det kan godt være at du ikke har noget på din pcer andre må se, derfor har du vel også et antivirus program og en firewall?? Når du har en pc`er der bliver mere og mere sløv, så skyltes det Spyware med videre. Selvfølgelig er der programmer der ligger lort ind, selvom de påstår at de fjerner spyware. Det er også derfor at mange henviser til www.spywarefri.dk Der er de gode programmer til at hente, og de dårlige, som de kender til, er på en Bad list.

Hvis du prøver Google, vil du opdage at NewDotNet go New.net.domains 6.38 er det samme udspring af Spyware. Det høre endvidere til den form for spyware der skal slettes med en Hijacklist log, som jeg nævnte før. Hvis du finder filen og sletter den vil du HELLER ikke få det ønskede resultat.

Prøv nu at gør som der står i det første link jeg skrev.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 14-11-04 11:07
Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 14-11-04 11:46

Nå...nå...troldenesdhb...du er da vist ikke den mest tålmodige på nettet

Og jeg er ikke den hurtigste...
Jeg kaster mig f.eks ikke ukritisk over den første og bedste anvisning...
Og jeg er lidt tung i begavelsen, når jeg får tekniske anvisninger...

Jeg har nu forsøgt dit link og hijackthis fandt 4 newdotnet-emner som jeg valgte at delete...
Programmet lavede en mappe - men der blev ikke lagt noget i den...
- det gjorde ingen forskel...dvs...jeg ku' stadig ikke installere Google Desktop Search...

Måske har du nemt ved at gennemskue hijackthis...og så er programmet godt for dig...

Du får point for svaret: At NewDotNet og New.net.Domains 6.38 er det samme!

Via tilføj/slet programmer har jeg fjernet det uønskede...
- efterfølgende ku' jeg installere Google Desktop Search...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 14-11-04 12:15

ok ok

men som de skriver på det link jeg sendte

Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner. HijackThis-loggen viser dig både de gode og de dårlige ting, så vi skal nok hjælpe dig med finde de dårlige.

Man laver en log, vælger at gemme den og ligge den ind på deres forum. Du kan også ligge din log idenne tråd, så skal vi rette den. DU MÅ IKKE SLETTE NOGET SELV FRA EN HIJACKLIST. Prøv at lave en ny list og ligge den her.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 14-11-04 13:56

øhhh, blev du træt af mig eller fik du løst dit problem??