/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
ancistrus!!!
Fra : rumle100
Vist : 787 gange
60 point
Dato : 13-11-04 09:36

hmm.. jeg har endtlig en masse spørgsmål for alt hvad der står om ancistrus herinde på siden er 3 år gammel ca. så ville lige vide om der var nogen der havde ancistrus i deres akvarier nu som kan fortælle mig lidt om hvordan man får dem til at yngle og måske hvordan man ser forskel på arterne inden for ancistrus???
og evt, nogen billeder af jeres akvarier så man kan se hvordan det er bygget op???
jeg har et 530 liters akvarie hvor mange store ancistrus på ca. 8 til 12 cm. kan man have i det???

Kommentar
Fra : HansDanielsson

Dato : 18-11-04 15:55

Hej
Ancistrus kan sagtens blive 12-15 cm og hvis de går helt almindelig så yngler uden problemer, det kan dog ske at der må være 2 par men ikke nøvendigvis.
Hans

Kommentar
Fra : rumle100

Dato : 20-11-04 09:32

jeg har ca fjorten og halvt af hver men de yngler altså ikke!!!

Kommentar
Fra : HansDanielsson

Dato : 20-11-04 10:28

Det lyder lidt utroligt, det er nærmest den nemmeste fisk at få til at yngle, har du nogle rør eller huler de kan yngle i, skifter du vand hver uge som man skal i et akvarium. Hvor kommer du fra i Landet.
Hans

Kommentar
Fra : rumle100

Dato : 22-11-04 07:09

rødovre!!!

Accepteret svar
Fra : titi81

Modtaget 60 point
Dato : 07-06-05 11:23

Hej Rumle

Jeg havde for år tilbage et par og de ynglede helt vildt. Jeg havde en lille krukke som hannen så lokkede hunnen ind i, hvor derefter paringen skete. Hannen passer ungerne indtil de selv kan svømme, og når de er store nok smutter de ud derfra.
Men så blir de ædt, så det gælder om at tage dem fra når de begynder at bevæge sig i krukken. Jeg rystede dem ud, mens hannen holdt godt fast inde i krukken.
Men ungerne er nogle små sataner, for de udskæller et stof der slår hinanden ihjel. Så man kan ikke have for mange sammen.
Grunden til dine ikke yngler kan være at du ikke har et par der passer sammen. Tag en han, og en tre hunner, så kan han selv vælge den flotteste ;oP.
Har du Ciklider?? For hvis du har kan de jo have taget de gode ynglesteder, så de ikke kan få en hule.
Håber det lykkes
Titi

Godkendelse af svar
Fra : rumle100

Dato : 20-06-05 11:21

Tak for svaret titi81.