/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Lave PDF om til JPG?
Fra : anetteogjesper
Vist : 5471 gange
27 point
Dato : 12-11-04 15:51

Hej
Hvordan laver jeg en PDF fil om til en JPG fil?
mvh
Anette

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 12-11-04 15:59

Åbner den i Photoshop og gemmer den som Jpg

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 12-11-04 15:59

Min metode.. kan godt være, det kan gøres nemmere:
Marker det, du vil gemme og kopiér over i paint... gem som.. jpg

mvh

Kommentar
Fra : tjeppson

Dato : 12-11-04 16:02

Hmmm - den nemme løsning er at benytte et program, der hedder PrintKey:

Kan downloades herfra...

http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,5144,00.asp

Fungerer på den måde, at det du ser på skærmen, kan gemmes som filformat...

Når det er installeret, trykker du blot på din PrintScreen-knap - resten er ret ligetil...

Men det er en løsning, ihvertfald, med mindre det er 50 siders pdf, du skal have lavet om til billeder, men det tvivler jeg alligevel på...

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 12-11-04 16:10

Jeg har Photoshop 5,0, men den vil ikke åbne den, siger: Could not open XXX.PDF because this is not an Adobe Photoshop PDF image file" men det er det altså!

hbirk...hvordan kopierer jeg det?

Accepteret svar
Fra : hbirk

Modtaget 37 point
Dato : 12-11-04 16:16

Åbner pdf-filen i acrobat...(det gør den vel automatisk, ikke) .. klikker i "snapshotværktøj" .den sorte firkant med sort prik i. Så kan du markere det, du vil gemme. Højreklik, kopier.. ogsæt ind i Paint (ligger under alle programmer - tilbehør hos mig) så sætter du bare billedet ind der og gemmer som jpg-fil

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-04 16:44

kopier den og sæt den ind i paint - eller læg den på skrivebordet og sæt i paint - gem derpå som jpg

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 12-11-04 17:07

Tak for svaret hbirk.