/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernskrivebord på på lan?? Adgangskode?~
Fra : h_bmv
Vist : 605 gange
20 point
Dato : 11-11-04 21:20

Jeg har et lille hjemmenetværk på en 8 port switch. Ny og gammel pc, begge kører xp pro. Har ikke prøvet fjernskrvebord før, men kom i tanke om det kunne bruges på hjemmenetværket. Kan det det?? Har fulgt denne guide:

http://support.microsoft.com/?scid=http://support.microsoft.com%2Fdirectory%2Fworldwide%2Fda%2Fguides%2Ffunctionguide_communication%2Fc03.asp

Ideen er jo om jeg kan bruge den nye pc fra den gamle pc af. Når jeg prøver at logge ind fra den gamle bliver der bedt om brugernavn og adgangs kode. Jeg bruger ikke log on på mine pc'er da jeg jo er den eneste egentlige bruger, og jeg har ikke noget særligt privat liggende på dem.

help please

Vh.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 11-11-04 21:32

Prøv at skrive Administrator

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 11-11-04 21:43

tak prøver . Har hjemmesiden her ikke kørt uhyggeligt langsomt de sidste 3 dage folkens??? jeg er ved at revne!! håber at det kører den næste halve time, ellers kommer det til at tage hele weekenden

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 11-11-04 21:47

jo, den har været meget langsom...

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 11-11-04 21:50

administrator hjælper heller ikke, man skal osse skrive et brugernavn.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 11-11-04 21:50

administrator hjælper heller ikke, man skal osse skrive et brugernavn.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 11-11-04 21:54

Administrator skriver du i brugernavn

I password skriver du intet....

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 11-11-04 22:02

-virker heller ikke, har osse prøvet med tomme felter, så skriver den at årsagen er en begrænsning i min konto?? har osse lukket min zonealarm, men ikke xp's egen , den burde det vel fungere med?

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 11-11-04 22:03

-virker heller ikke, har osse prøvet med tomme felter, så skriver den at årsagen er en begrænsning i min konto?? har osse lukket min zonealarm, men ikke xp's egen , den burde det vel fungere med?

Accepteret svar
Fra : Drystin

Modtaget 20 point
Dato : 12-11-04 01:15

prøv evt. at gå ind i instillinger opret bruger
lav en bruger der inde f.eks kandu
du kan også prøve at give brugeren et kodeord
prøv så at log på med det navn når du engang prøver fjernstyreting.

Ellers prøv at find WinVNC
tror du kan downloade det her inde http://www.realvnc.com/download.html

Det kan dog give lidt problemer hvis din firewall lukker for de porte som fjernstyringssystemet bruger.

Det her program installere du en server part og en client part.
server parten giver du et kodeord også kan du logge på med en client part, du skal kun bruge kodeordet,
det fungere hurtigt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-11-04 09:24

Windows har programmet netmeeting indbygget.
start>søg>netmeeting>dobbeltklik på netmeeting mappen (C:\programmer)>dobbelklik på den lille globus (cinf.exe)
I ruden skriver du navnet på den comp du vil snakke med, og trykker på telefonen.
For neden i netmeeting har du forskellige muligheder for deling/styring

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 12-11-04 09:59

Tak for svaret Drystin.

ja jeg fandt selv ud af at der skulle oprettes et windows logon med kodeord (men kunne ikke komme herind i går og fortælle det!! ARRGH!!!!), selv om jeg er lidt ked af at jeg ikke bare kan tænde min pc og den så kører direkte ind til mit skrivebord. håber de 2 foreslåede links indeholder alternativer der kan fjerne det irriterende logon igen, så tak for dem osse.

Vh.