/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kan du finde min nye cykel?
Fra : 7th
Vist : 551 gange
171 point
Dato : 10-11-04 11:34

Jeg skal have mig en ny cykel, nærmere bestemt en citybike. Men da jeg ikke er særlig høj, kan jeg ikke passe den mindste model, som der generelt forhandles her i Danmark. Denne har følgende mål:

Stelhøjde: 20"/51 cm.
Hjulstørrelse: 28".

Dette skulle være gældende både for Centurion, Kildemoes, Taarnby og MBK citybikes. Den er ca. 10 centimeter for høj :)

Jeg leder ganske simpelt efter en normal citybike beregnet til små voksne mennesker, så altså ikke noget med mountainbikes eller børnemodeller :)

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 181 point
Dato : 10-11-04 11:41

Ved ikke om de kan hælpe med prøv med Jensen cykler, de er langt henad vejen special byggede

http://www.jensen-cykler.dk/

Kommentar
Fra : 7th

Dato : 10-11-04 11:54

En håndbygget cykel er jo ikke ligefrem billig. Sådan en sag kommer jo sikkert til at koste omkring 10.000, og det synes jeg lige er i overkanten for en almindelig citybike :) Jeg tænker mere i retningen af speciel importerede cykler.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-11-04 12:44

Ikke nødvendigvis, det er det der er så rart ved en Jensen cykel, den er håndbygget til fabrikspris

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-11-04 13:16
Kommentar
Fra : 7th

Dato : 10-11-04 23:32

Jeg synes ikke rigtig der er noget i første link. Andet virker ikke. Trejde er ok :)

For lige at gøre det klart hvad jeg mener med en citybike, så har jeg uploaded tre eksempler på www.jongbiz.dk/citybikes/

Kommentar
Fra : 11mokke

Dato : 12-11-04 10:14

Hej 7th, hvad er det lige der er galt med en børnemodel??

Kommentar
Fra : 7th

Dato : 12-11-04 11:38

Det siger jo nærmest sig selv, at børnemodeller jo er designet til små børn, og ikke til små voksne mennesker. Jeg er altså 24, og vil hellere undvære end at cykle rundt på en børnepræget børnemodel :)

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 12-11-04 11:41

Ren nysgerrighed byder mig at spørge til din højde og især skridtlængde?

Kommentar
Fra : 11mokke

Dato : 12-11-04 14:25

Der findes også store børn , de kører heller ikke rundt på børnepræget børnemodeller.. Kig dog hos din lokale cykelhandler og se mere på om du kan lide størrelsen og designet end om det er en "børnemodel".. Måske kan du ovenikøbet være heldig at en sådanne er billigere..

Kommentar
Fra : 7th

Dato : 12-11-04 15:28

http://www.taarnby-cykler.dk/jun.htm
http://www.mosquito.dk/Default.asp?ID=7
http://www.fricykler.dk/cpg.asp?p=24&m=4&t=26
http://www.kildemoes.dk/pages/bicycle.asp?brandid=75

Sådan ser det generelle sortiment ud for børnemodeller. Jeg har allerede været i flere forskellige cykelhandler, og det er ikke for at være uhøflig, men børnemodeller kan altså ikke komme på tale.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 12-11-04 15:31

7th

Der er jo en lille hurdle, du vil gerne have en cykel, men der er ikke nogen der laver den i din størrelse, så enten må du betale det det koster at få bygget en, du må køre på børnecykel eller du må undvære, je gser ikke andre alternativer

Kommentar
Fra : 7th

Dato : 12-11-04 15:32

Højde: 157 cm.
Skridtlængde: ca. 60 cm.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 12-11-04 15:34

Skridtlængde 60 cm?

Kan de ikke hjælpe dig på hjælpemiddelcentralen?

Kommentar
Fra : 7th

Dato : 12-11-04 15:40

Dumt spørgsmål, hvad er hjælpemiddelcentralen? Jeg ikke dværg, men asiat, og nogle af os er jo som bekendt ikke så høje

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 12-11-04 15:58

7th

Selv som asiat er en skridtlængde på 60 cm meget lidt, det var absolut ikke ment som et dumt spørgsmål og jeg havde ikke til hensigt at fornærme dig, men jeg kan ikek hjælpe så jeg melder mig ud af tråden

Kommentar
Fra : 7th

Dato : 12-11-04 16:49

Jeg læste ikke din kommentar som nogen fornærmelse. Beklager hvis du forstod min kommentar således. Anyway, jeg siger ihvertfald tak for hjælpen. Jeg vil overveje Jensen Cykler, selvom jeg synes prisen mere nærmere sig en knallert

Godkendelse af svar
Fra : 7th

Dato : 12-11-04 16:51

Godt alternativ, men måske lidt for dyrt i forhold til cyklens hverdagsbrug.