/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Min computer kan ikke køre setup.exe fil~
Fra : anetteogjesper
Vist : 2511 gange
100 point
Dato : 10-11-04 09:06

Vi har haft en bagle orm på besøg og nu vil min computer ikke installere programer, der hedder eks. Mobtoolsetup.exe og bare setup.exe. Jeg ved ikke om det er sket da ormen kom eller før, men det er da et godt gæt, men ikke sikkert, da vi ikke har installeret noget i længere tid. Det virker ikke fra nogen af vores drev, heller ikke fra CD af, men underligt nok kunne den godt køre en installations CD fra Microsoft med XP udgaven. Er der nogen der kan hjælpe os med hvad der er og hvad vi evt. kan gøre?
Med venlig hilsen
Anette

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-11-04 09:10

Hejsa

Prøv at se om dette tip vil hjælpe dig

http://www.kandu.dk/dk/tip/9541

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 10-11-04 09:28

Det var ellers et godt tip, men det var desværre ikke det. Jeg har ikke fået SP2, da vi blev nød til at fjerne den igen, da vores printer ikke kunne køre på det (håber der snart kommer en løsning på dette)....
Håber der er anden hjælp

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 10-11-04 09:28

Det var ellers et godt tip, men det var desværre ikke det. Jeg har ikke fået SP2, da vi blev nød til at fjerne den igen, da vores printer ikke kunne køre på det (håber der snart kommer en løsning på dette)....
Håber der er anden hjælp

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 10-11-04 09:34

Hejsa igen

Prøv at følg tippet.

Da jeg har en mistanke om at når man først har haft installeret og så afinstalleret sp2,så er det ikke alt fra sp2 som bliver fjernet,der ligger nogle rester tilbage.

Men du kan også prøve dette tip.

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Der skal være mellemrum mellem sfc og /scannow
Og du skal have din Windows XP Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

MVH
Brian

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 10-11-04 09:39

Har forsøgt tippet, men filen lå allerede i system32...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-11-04 09:54

Hejsa igen

Når man kopierer filen vil der komme en melding om at filen allerede findes om du vil overskrive den

OG HER SKAL DU SIGE JA

For den der ligger i system32 i forvejen,er en ældre fil,og den du kopierer er en nyere fil.

Brian

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 10-11-04 10:26

Skal computeren så genstartes?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-11-04 10:34

Hejsa

Det skulle ikke være nøvendig,men en genstart er altid godt når man har lavet nogle ændringer

Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-04 11:01

Det kunne også skyldes at nævnte setup.exe filer er til programmer skrevet for Win95/98. Du skal i disse tilfælde vælge den tilsvarende compatibilitets tilstand ...uden garanti for at programmet virker af den grund

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 10-11-04 13:23

Det er slet ikke på den måde det ikke virker... Det er som om computeren ikke kan registrere det... og der har førhen ikke været nogen problemer, har haft et af programmerne installeret før med XP og det hele!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-11-04 13:28

har du prøvet mit tip ?

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow Der skal være mellemrum mellem sfc og /scannow Og du skal have din Windows XP Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

Brian

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 20-11-04 14:24

Tak for svaret briani.