/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel fra radianer til grader?
Fra : Track
Vist : 2823 gange
200 point
Dato : 09-11-04 09:04

Hvordan får jeg Excel til at regne i grader frem for radianer? Jeg bruger Microsoft Excel, Office XP.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 09-11-04 09:10

Det kan den ikke men den kan regne om fra radianer til grader ved: GRADER( )
Henrik

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 210 point
Dato : 09-11-04 09:19

Den burde kunne konvertere begge veje - her er den engelske vejledning:

Citat
RADIANS
See Also

Converts degrees to radians.

Syntax

RADIANS(angle)

Angle is an angle in degrees that you want to convert.

The example may be easier to understand if you copy it to a blank worksheet.

Formula Description (Result)
=RADIANS(270) 270 degrees as radians (4.712389 or 3π/2 radians)
--
DEGREES
See Also

Converts radians into degrees.

Syntax

DEGREES(angle)

Angle is the angle in radians that you want to convert.

The example may be easier to understand if you copy it to a blank worksheet.

Formula Description (Result)
=DEGREES(PI()) Degrees of pi radians (180)

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : sion

Dato : 09-11-04 09:39

H2 har ret. Excel regner i radianer, men du kan konvertere til grader med GRADER(vinkel i radianer) og den anden vej med RADIANER(vinkel i grader).

Simon

Kommentar
Fra : H2

Dato : 09-11-04 09:44

Jeg havde også probelmer da jeg skulde lave nogle udregninger, men hvis man lægger hjernen i blød skulde man kunde lave det samme og konvater det de regtige gange.
Held og lykke.

Godkendelse af svar
Fra : Track

Dato : 11-11-04 19:58

Tak for svaret alle. Det var desværre ikke det svar jeg havde håbet på! Men så må jeg jo gøre det på den besværlige måde