/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
VBR filer
Fra : Anduzz
Vist : 479 gange
50 point
Dato : 08-11-04 15:21

Haii er der ngen der kender et gratis program til at konvertere vbr filer til avi....
vbr er en video fil hvis nogen skulle være i tvivl....

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 08-11-04 15:46

Jeg har selv et program købt, men deri kan jeg ikke finde denne slags fil og det skulle dække alt.
Så er du helt sikker på vbr.

Accepteret svar
Fra : kennybear

Modtaget 50 point
Dato : 08-11-04 17:36

VBR er som regel en forkortelse for Variable Bit Rate som betyder at kvaliteten pr. billede (frame) svinger afhængigt af om billedet er kompliceret eller simpelt, et billede kan f.x. indeholde enormt mange pixels med kun farven sort, der gør en komprimering at lige præcis det billede (eller den frame som det hedder i video sprog) fylder langt mindre end hvis man havde brugt CBR(=Constant Bit Rate) hvor hver enkelt pixel bliver komprimeret for sig selv.

Så jeg tror at det er en video fil i et eller andet kendt format du har fået fingre i der som så er blevet omdøbt...muligheden foreligger i hvert fald.

Prøv evt. at hente programmet Gspot som kan fortælle dig præcist hvad det er for en multimedie filtype du har der, det kan hentes på http://www.headbands.com/gspot/download.html hent exe udgaven da den selv installere så du er fri for at tænke på hvilke filer der skal ligge hvor på dit system.

Når du har installeret programmet starter du det op og åbner så den fil du har i det (her kan evt. trækkes og slippes som i langt de fleste situationer i Windows) nu kører programmet så en analyse af filen og fortæller så til sidst hvilke codecs den skal afspilles med (f.x. om det er en DivX, Xvid osv. fil)

I selve program vinduet kan du se hvilken filtype det er, programmet læser nemlig selve filens header som er en slags ''overskrift'' filen indeholder der fortæller hva det er for en type.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 08-11-04 20:26

http://www.vidomi.com/
Vidomi er et mægtigt program efter min mening..
Hvis du skal have lidt hjælp til hvordan det virker på dansk kan jeg foreslå - http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=10

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 09-11-04 14:34

Zorry Zorry Zorry!!!

det er en .rm fil.....!

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 09-11-04 20:21

Okay .rm filer er straks en lidt sværere sag, de er ikke sådan lige at konvertere...der findes dog programmer, men de gode (og nemme) af dem koster penge. Jeg er selv ved at teste et par gratister i flokken af programmer der kan konvertere .rm filer.

Jeg lader lige høre fra mig så snart jeg har testet færdigt (kan godt tage et par dage)

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 10-11-04 14:14

JUbiiiiiii har selv fundet ud af det!!!!

ellers tak for hjælpen......

ZEeeeeeEZ

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 10-11-04 14:18

Da vi nu har fulgt dit spørgsmål, så hvad med at vi også deltog i din glæde !?

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 10-11-04 14:19

okiii
det er så iorden.

Godkendelse af svar
Fra : Anduzz

Dato : 10-11-04 14:23

Tak for hjælpen!!!

jeg var lige ved at glemme at hvis det ikke havde været for dig havde jeg nok aldrig fundet ud af det....

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 10-11-04 17:13

Hehe jamen hvis det er mig du mener er jeg da kun glad for at kunne hjælpe