/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gammelt Windows program virker ikke på X~
Fra : Divser
Vist : 410 gange
200 point
Dato : 07-11-04 20:09

Jeg vil gerne køre mit ældre program Corel Gallery (som virkede fint med Windows 98) på min computer med Windows XP, men får altid følgende fejlmeddelse, når jeg forsøger at starte det:

16-bit Windows-undersystemet
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "Luk" for at afslutte programmet.

Under Egenskaber/Kompatibilitet for exe-filen, har jeg anført at den skal køre i kompatibilitetstilstand for Windows 95/98, men jeg får alligevel ovennævnte fejlmeddelelse. Jeg får også den samme fejlmeddelelse, når jeg forsøger at køre en kompatibilitetstest.

Kan det lade sig gøre, at køre et sådan program med XP?

Kommentar
Fra : Divser

Dato : 07-11-04 20:14

Har netop set informationen under Tips & Tricks og prøver lige dette af.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-11-04 20:17

kopi AUTOEXEC.NT fra windows mappens under mappe repair ind i og over skred
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 210 point
Dato : 07-11-04 20:17

dvs
C:\WINDOWS\repair\AUTOEXEC.NT
til
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT
håber det virker

Kommentar
Fra : Divser

Dato : 07-11-04 20:19

Hej xou

Det gjorde et godt stykke arbejde med et andet spørgsmål, jeg stillede for nogle dage siden, selvom jeg retfærdigvis måtte acceptere et andet svar.
Var det ikke noget, at svare på dette spørgsmål, så du også kan få din del af pointene?

Godkendelse af svar
Fra : Divser

Dato : 07-11-04 20:27

Tak for svaret xou - og tak for hjælpen med mine problemer med Windows Installer for nogle dage siden.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-11-04 20:30

tak for det
hvis du desuden højre klik på den fil du køre for at køre dit gammel program,og vælger egenskaber,kan du under fanen en af fanerne den sidste vælge at kløre det som om det var win98 du sad ved.men jeg tror nu nok dit nuværene problem er den der AUTOEXEC.NT fil der driller.dog er det ikke alle gammel dos spil der kan køre under xp - desvarre men håber det lykkes...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-11-04 20:32

ok,der vaR DET DU HENTYDET TIL(ja det var min egen løsning ikke læs på nettet - synes osse det var flot derfor....),MEN GODT DU FIK Corel Gallery
til at virke...
_______________hilsen xou______________

Kommentar
Fra : Divser

Dato : 07-11-04 21:40

Hej xou

Corel Gallery kører fint nu, så det er ikke nødevendigt at køre det som var det Win98, men jeg er opmærksom på, at dette kan være nødvendigt med andre ældre dos-programmer.

Igen - tak for indsatsen både med Corel Gallery og den korrupte Windows Installer sti i registreringsdatabasen.

Mange hilsener
Stephen