/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
MS-6340
Fra : 200752
Vist : 528 gange
20 point
Dato : 05-11-04 10:40

Jeg har en pc med et bundkort MS-6340, hvor bios ikke virker, nu er problemet kan man få en ny chips, eller skal jeg købe et nyt.
Hvis jeg skal have et nyt bundkort ønsker jeg at bruge ram og prossor mm. igen.
Hvilket kort kan jeg bruge ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-11-04 11:00

Teoretisk kan du godt få en ny eeprom, som chippen hedder, men hvordan er et særdeles godt spørgsmål.
Der findes firmaer der kan lave sådan noget, men det bliver temmelig dyrt.

Hvilket bundkort du skal bruge afhænger jo af hilken CPU du har og er det ikke DDR RAM kan du godt kassere dem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-11-04 11:04

Dit bundkort understøtter op til 1 ghz så det e rikke just det nyeste grej så du skal bestemt ikke ofre ret meget på det.
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=131
Umiddelbart skal du nok lede efter et brugt bundkort hvis du vil genbruge den øvrige hardware og det skal så passe til din AMD processor.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 05-11-04 11:31

Prøv Niels Emil Larsen, han har vist reddet en del.
www.bios-flash.dk

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 05-11-04 12:51

Mange tak for den hurtige besvarelse.
Jeg har henvendt mig til: Niels Emil Larsen, og vi har lavet en aftale om rep.
Meget fint råd, igen tak
M.V.H.
Peter

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 20 point
Dato : 05-11-04 12:55

Så er du nok flink at lukke spørgsmålet ved at acceptere anuaraks kommentar som svar hvilket du gør over hans kommentar i højre side.

Godkendelse af svar
Fra : 200752

Dato : 05-11-04 15:45

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-11-04 16:09

OK, men var det ikke anuarak der gav dig den rtte hjælp?
Nu er det ikke mange point der er på spil, men ret skulle gerne være ret (og jeg har da point nok).

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 05-11-04 17:22

Det er rigtigt.
Jeg er ny og har kvajet mig, selvfølgelig er du ikke den rette til point, men hva´fan´ gør jeg jeg nåede ikke at stoppe.
M.V.H. til en ærlig fyr
Peter

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-11-04 17:37

Skaden er ikke så stor og skulle anuarak ønske det vil jeg gerne give ham 20 point, bare sig til for der er nok af dem (3471 lige nu)