/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fax og modem
Fra : abella
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 05-11-04 09:23

vi er i tvivl om vores fax der nu skal installeres på vores computer. Vi har fået at vide at den kræver at vi bruger modem men kan ikke finde oplysninger om det nogen steder og synes det så er underligt når vi er koblet op via adsl. Kan det være rigtigt ? Det er trio fax.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-11-04 09:25

Afsendelse af fax kræver opkobling via modem.

Trist men sandt

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 05-11-04 09:28

Hvis det er trio data fax så behøver du ikke modem som Better_Performance skriver - den kørte jeg selv indtil fornylig.

Prøv dog at installere den og se

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-04 09:29

ps til Better_Performance : Og hvorfor i alverden kræver de fleste fax - bla. winfax så modem ?????? Det lyder og virker ulogisk på mig ???????????????????????????

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-11-04 09:33

Fordi telefax transmitteres via telfonlinien, der er tale om traditionel analog telekommunikation og ikke digital som bruges når vi er opkoblet via adsl

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-04 09:40

Hmm Better_Performance - det er jo logisk og så er det lige at min fornemmelse af at alt i det her medie er ulogisk blevet endnu større - for jeg kørte trio datafax uden modem og uden problemer. For at aflive tvivl - så var alle muligheder for at bruge modem slået fra. Så ?????????????????

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-11-04 10:03

miritdk

Tjah, jeg har ikke noget svar på den

Kommentar
Fra : abella

Dato : 05-11-04 10:12

Nå vi er ikke sikre på hvad vi skal gøre for jeres svar virker rigtige lige meget hvad vi ser på. Vi skal kun bruge den fax til en enkelt modtager så måske har vi forkøbt os, men vi vender tilbage når vi er mere sikre.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-11-04 10:40

Der findes mulighed for FAX via PC http://www.cabi.dk/Faxmach/bro_MFC-9050.htm

Men om det så gælder din model ???
Hvad er det nøjagtige navn og model, så kan det måske findes på nettet ?

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : abella

Dato : 05-11-04 10:46

Tak for svaret miritdk. Vi installerede den med hjælp og den virker, nu håber vi så vi kan finde rede i det hen af vejen.