/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
"Lykke Marinus"
Fra : Rytterknaegten
Vist : 392 gange
500 point
Dato : 05-11-04 03:49

Hej igen derude, er der nogen der kender til een Marinus/Marius Christensen, der efter sigende skulle have været en "Stor" Cykelhandler i Skive i 40/50érne??
Mvh Rytterknaegten.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-11-04 06:11

Lokalhistorisk arkiv i skive er et oplagt søgested.

Accepteret svar
Fra : tous

Modtaget 500 point
Dato : 05-11-04 09:30

Christensen havde cykelforretning på hjørnet af Havevej og Nørregade, han havde en søn Jørgen, en særdeles dygtig målmand på Skives førstehold (og udv. hold)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-11-04 16:06

Du kan kontakte folkeregistret i Skive , det koster ca. 55 kr. der kan du få oplysninger om din Cykelhandler i Skive .
senta

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 06-11-04 04:44

Tak til Tous, det lyder interresant det Du skrev, især Nørregade skulle have forbindelse. Er der noget/nogle årstal, og havde Jørgen nogle søskende? Vil da gerne høre fra andre der måske kan bidrage med oplysninger.
Mvh Rytterknaegten

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 06-11-04 04:51

Hej igen igen, i mit første indlæg Skrev jeg Skive, måske er det Struer, Marius/Marinus residerede i???
Mvh Rytterknaegten.

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 07-11-04 10:20

Vedr. Cykelhandleren, har jeg fået oplyst at det fulde navn var Jens Marinus Christensen, Skive passede. Nu lader jeg lige spørgsmålet stå åben til på Fredag nat, da jeg ikke kan komme på før, pga rejse. Rart hvis der var nogen der kendte han´s og Familiens skæbne.
Mvh Rytterknaegten.

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 13-11-04 03:15

Tak for svaret tous. Ja, der kom jo ikke flere indlæg i den forløbne uge. Nu vil jeg gå videre med det jeg fik fra Dig. Mvh Rytterknaegten.