/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Navne på besætningsmedlemmer på m/s Thal~
Fra : pkhansen
Vist : 2101 gange
20 point
Dato : 03-11-04 23:33

Jeg var selv med Thla Dan til Antarctic 1964/65 og igen 1965/66
Hvis nogen kan hjælpe med med navne så send dem venligst til min mailadresse: pkh@mail.tdcadsl.dk
mvh - povl kjeld hansen > messemand på omtalte ture.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 04-11-04 10:21

Jeg er ikke lige klar over, om Lauritzen rederiet stadig eksisterer, men hvis, findes der så mon ikke nogen arkiver over besætningsmedlemmer et eller andet sted.
Fandt lige et billede
http://www.arktiskebilleder.dk/siulleq/billede/gr23309.html

mvh dova

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 04-11-04 10:48

Mon ikke J. Lauritzen kan hjælpe dig ? .. da besætningslisterne ikke er offentlig tilgængelige.
http://www.j-lauritzen.com/

/PG

Godkendelse af svar
Fra : pkhansen

Dato : 04-11-04 12:03

Tak for svaret dova. Den side du henviser til viser kun et billede af Thala Dan, rederiet udgav 3 gange om året et blad der hed " Frivagten " i den var der indlagt en besætningsoversigt, og de findes sikkert ikke mere, jeg ved at da rederiet JL flyttede adresse for år tilbage kom meget ud under flytningen.
mvh - povl

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-11-04 12:11

Frivagten.
Dem har jeg lige fundet hvoe du sikkert kan finde de oplysninger du søger.
Søfartens Bibliotek
http://www.sbib.dk/Tidsskrifter.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : pkhansen

Dato : 05-11-04 23:19

Svar til dova:
Tak for dit svar, jeg kon oplyse dig flg: de omtalte tidsskrifter " Frivagten " udkom 3 gange om år, dem dem blev sendt til skibene havde en besætningsoversigt (den jkeg søger), jeghar fået et tips fra søfartsbiblioteket som jeg vil afprøve.
mvh - povl

Kommentar
Fra : jeamoller

Dato : 12-11-04 12:51

...Hvad med at prøve hos ....søfartsstyrelsen....de burde have alle oplysninger som du behøver.....

Håber at du finder hvad du søger.....

Kommentar
Fra : pkhansen

Dato : 12-11-04 13:40

Hej
Tak for alle jeres svar, de besætningsoversigter findes ikke mere, jeg har talt med J.Lauritzen igår 11/11, de forslag i har sendt mig er forsøgt.
mvh - Povl K. Hansen