/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Samfundsfag-hjælp til en forside
Fra : Leon85
Vist : 476 gange
50 point
Dato : 02-11-04 11:46

Jeg skal lave et projekt i samfundsfag på gymnasiet ( B-niveau). Emnet er pædofili, og jeg har lavet problemformuleringen. Men jeg ved bare ikke hvordan forsiden skal se ud. Det skal være en forside, som naturligvis ikke er stødende, eller udsende de forkerte signaler. Men den skal dog gøre et indtryk, da det jo er en meget negativ og tabuagtig form for kriminalitet.
Mvh Leon

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 50 point
Dato : 02-11-04 13:08

Hej Leon

Mit forslag, sådan lige hurtigt, er et billed af et barn i front med en "skyggemand" i baggrunden så man får fornemmelsen af, at noget grimt lurer i baggrunden.

// Toupie

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-11-04 15:01

Hov-hov! Toupie- kan det ikke være en kvinde????
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-11-04 15:22

Jeg syntes rigtig godt om forslaget fra Toupie.
Ændringsforslag:
Det er jo ikke så tit med kvinder - men da vi jo heller ikke i dette emne skal kønsdiskriminere så:

Et barn med en voksenskygge bagved.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-11-04 16:39

Jeg er da enig med jer!!
Det er jo sjældent at kvinder er anklaget i den slags sager.
Jeg kender ingen - kun ved jeg , at kvinder sommetider har været medvidende uden at gribe ind.

Det lyder godt med forslaget til forside.
Mvh.Valde

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-11-04 18:00

Hvis jeg har lidt ret, i det med kvinden, så må det være rigtigt med en skyge af en kvinde længere bagved end manden!.-B

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-11-04 19:17

valde. - se nu begynder det at nærme sig virkeligheden.
De to skygger bør nok bare ikke være alt for "far og mor " venlige i udtrykket,
så der tages fejl af budskabet.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-11-04 20:05

Sådan som jeg forestiller mig det billede, kan jeg sagtens tilslutte mig, Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-11-04 20:24

Leon85 - hvis du beslutter dig for idéen, så er det Toupie's forslag vi har arbejdet på.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-11-04 15:31

Valde, det kan sagtens være en kvinde....det forekommer da, selvom det høre til sjældenhederne men mine tanker var henad en grov mandsperson for at illustrerer "det væmmelige" og "uhyggelige".... det virker nok knap så skræmmende med en lille kvins i baggrunden

Emesen, tak for rygklappet

// Toupie

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 17:13

Hvad med de der Ludobriklignende messenger personer. De er vel så tæt på intetkøn som man kan komme.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 17:13

Hvad med de der Ludobriklignende messenger personer. De er vel så tæt på intetkøn som man kan komme.

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 09-11-04 13:26

Ok, synes at ideen er fremragende. Så det bliver en forside med et billede af et barn på, og en voksenskygge (eller silhuet) i baggrunden. Så tak for ideen, Toupie, og alle jer andre som kom med forslag om forbedringer.

Godkendelse af svar
Fra : Leon85

Dato : 09-11-04 13:27

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-11-04 14:29

Velbekommen Leon85