/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
stop fejl igen igen med amd cpu
Fra : Sallydk
Vist : 400 gange
20 point
Dato : 31-10-04 21:45

jeg bliver ved med at få stop fejl 0x000000d1 0x00000000 0x00000002 0x0000001 0x814dbd min næsten nye pc cpu AMD, grafikkort geforce mx440, Bund kort Asus A7N8X-X (Socket A), nogen der har nogle gode råd

hjælp hjælp

sallydk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-04 21:56

Har du ikke lidt mere information, som for eksempel hvad du prøver at udføre eller arbejder med når stopfejlen kommer.
En af de almindeligste årsager til stopfejl skyldes drivere eller funktionsfiler.

Kommentar
Fra : Sallydk

Dato : 31-10-04 22:16

som regl når jeg spiller kommer de

Kommentar
Fra : Sallydk

Dato : 31-10-04 22:17

køre windows xp pro med sp 2

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-04 22:28

Ved spil kunne man godt forestille sig at grafikkortet kunne drille, men onboard lydkort på ASUS kan også drille (C-Media).
Du kan prøve at afinstallere Geforce driveren (fjernes i enhedshåndtering)og Nvidia Display Driver (afinstalleres i tilføj fjern programmer).
Efter genstart skal du ikke geninstallere, men hente en opdatering på Microsoft Windows Update (den almindelige). Skærmen vil være uskarp og med lav opløsning (VGA standard), men du skulle sagtens kunne hente opdateringen.
Fordelen ved den driver er at den er tilpasset Windows XP og godkendt. Det samme kan gøres med lydkortdriveren hvis du har C-Media.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-04 22:30

Hvis man ikke fjerner Geforce driveren helt inden opdateringen kan det både give stopfejl og andre problemer.

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 01-11-04 10:58

Hej

Som en start så kik i loggen for (måske) at finde fejlen. Med hensyn til stopfejl, findes der en guide på http://aumha.org/win5/kbestop.php som ser udtil at være rigtig god.

........ og mit (kvalificerede) gæt er at det er en driver som ikke virker. Start med at opdatere driveren til dit Gforce

Good luck
Acronym

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-11-04 11:16

Du er sørme dygtig acronym. Dit kvalificerede gæt går ud på det samme som jeg har skrevet, men kender du også problematikken?
STOP fejl kan skyldes utroligt mange ting og MS beskriver endda en hel del af dem med præcise løsninger, men da der jo er forskellig software og hardware i computerne er det ved at være sjældent at finde den præcise årsag med mindre man er programmør og kan debugge systemet.
På min Windows 2000 findes der et lille program til at finde driverfejl. Det findes også på XP, men er noget mere automatiseret. Det hedder verifier og det tjekker usignerede drivere. Ved at anvende programmet på W2K kan man finde usignerede drivere og derefter prøve at deaktivere dem indtil man finder synderen, men der findes også andre fejl der kan lave STOP, der egentlig er en beskyttelse af systemet.

Kommentar
Fra : Sallydk

Dato : 01-11-04 19:55

en klog mand sagde at jeg skulle prøve at flytte ram klods har det nået på sig ???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-11-04 21:10

Måske, men sandsynligvis ikke. Prøv bare for skulle det virke er det jo godt.

Kommentar
Fra : Sallydk

Dato : 02-11-04 21:07

har prøvet med ati grafikkort og geforce sammen stop fejl, så det kan ikke være grafikkort, og ram har jeg også prøvet af, så der kan snart ikke være meget andet tilbage, også har jeg får et andet problem med min ibm harddisk på 123 gb, men den viser kun ca 23 gb, og den står på kabel select. ???

Kommentar
Fra : Sallydk

Dato : 02-11-04 21:19

nu kører den remlig,men lige så snart jeg vil spille fucker den op, jeg har kun windows xp standart driver i til grafikort (geforce)???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-11-04 22:39

I princippet kan enhver hardwarefejl udløse en STOP fejl enten direkte eller indirekte.
Jeg kan desværre ikke identificere de sidste tal i fejlkoden, men få endelig den harddisk i orden.
Jeg ancender aldrig Cableselect da det ofte skaber pronlemer.
Den harddisk styresystemet ligger på skal ligge på IDE 0 (hvis ide drev) og drevet skal på jumperen sættes til master.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-11-04 22:40

Sorry med de tastefejl, men jeg sidder og klargør en bærbar så der er ikke meget plads til at skrive.

Kommentar
Fra : Sallydk

Dato : 03-11-04 21:46

jeg piller det hele fra så jeg kun har alle de vigtigste ting i min maskine en harddisk tager ram (kingston), og cpu grafikkort (ati) fra min egen pc det ved jeg virker og så, starter jeg helt forfra, hvad er bedst windows xp home eller windows xp pro, eller er det lige meget

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-11-04 22:13

Jeg tvivler på, at det er hardwaren der i sig selv skaber problemet. Drivere er ofte synderen.

Windows XP Pro er det bedste program, men hvis man ikke har brug for de ekstra faciliteter kan det være lige meget.

Jeg har i et par tilfælde oplevet, at det var nødvendigt at frakoble hardware (lydkort) under installation fordi Windows ikke kunne installeres med de usignerede drivere der fulgte med til hardwaren og det er derfor, at jeg har kunnet bruge Windows programmet Verifier til at tjekke drivere (kør - verifier -OK). Desværre fortæller verifier i XP ikke lige så meget som den i W2K.
Du må heller ikke udelukke, at forkert indstilling af grafikkort og virtuel cache kan indvirke på problemet.
Jeg har ingen umiddelbare guldkorn.

Kommentar
Fra : Sallydk

Dato : 05-11-04 19:03

jeg opdaget at bundkort kun kan kører ddr 400 som max mine gamle ram er ddr 433 kan det være det måske

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 20 point
Dato : 05-11-04 19:34

RAM fejl kan sagtens være problemet, men computeren vil normalt kunne anvende større RAM. men kun til max. bus hastighed.
Dit bundkort understøtter max. 400 http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-x/overview.htm

Kommentar
Fra : Sallydk

Dato : 05-11-04 19:52

oki vi regner med det er det jeg prøver imorgen med ander ram har nogle valueram kingston kvr400x64c25/512 2,6 v håber der hjælper med dem

Godkendelse af svar
Fra : Sallydk

Dato : 05-11-04 19:54

Tak for svaret BjarneD. håber det virker

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-11-04 20:22

Ellers må vi jo finde på noget andet, men jeg må indrømme, at jeg taber tråden lidt når der er lang tid imellem dine idlæg. Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Sallydk

Dato : 05-11-04 20:24

ja og jeg synes at jeg har prøvet alt ca 120 gange, der for er jeg ikke så hurtig i mine indlæg

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-11-04 20:31

Det går jo også nok.
Det er et drilagtigt problem, som får mange til at formatere mm, men selv det er ikke altid nok har jeg selv måttet erkende og derfor tror jeg p, at man er nødt til at finde årsagen for at kunne undgå problemet.
I dit tilfælde er der en sammenhæng med belastning og derfor er det glimrende, at se lidt på RAM, ikke mindst når dem du har vil bruge mere af bussen end der er plads til.