/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Er det er godt?
Fra : plb
Vist : 476 gange
50 point
Dato : 31-10-04 17:39

Hej

har længe kigget efter et motherboard og nu tror jeg at jeg har fundet et jeg kan bruge..
jeg ved ikke så meget om motherboards så ville godt lige hører nogle kommentarer..
noget af det vigtigste var at den kunne have SATA harddiske.

Asus A7N8X Deluxe
Kvalitets bundkort baseret på Nvidia's nforce 2 chipset. Bundkortet er udstyret med både indbygget 6 kanals lydkort, og 2 X 10/100/1000 LAN.

# Type: Socket A

# CPU: 600-3200+

# Chipset: Nvidia nforce 2 Ultra 400

# FSB: 400/333/266/200 MHz

# Features: 6xUSB2.0 / Lyd / 2 X LAN 10/100/1000

# PCI/AGP: 5 PCI / 1 AGP (4/8X)

# IDE Porte: 2 x UltraDMA/133/100/66 2 X Sata Raid

# Ram Sokler: 3 x DDR (op til Dual PC3200)

ps jeg har en AMD athlon xp 2400.. hvis det skulle gøre en forskel ?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 31-10-04 17:55

Tja Nvidia har jo få lidt ros for deres nforce chipsæt, og der er hvad der skel være, hvis det vigtigste er SATA, så er den vel i vinkel, og asus er et rigtigt godt bud efter min mening, har aldrig haft problemer med dem :) men ellers er det vel et standard bundkort idag, det eneste jeg snerrer lidt over er den onboardlyd, men den kommer man sjældent uden om i dag ;/

det er for resten lidt svært at kommentere når man ikke kender prisen.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 31-10-04 17:59

undskyld
det koster 827,00 DKK

er onboardlyd da dårligt?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-04 17:59

jeps et ganske glimrende valg mig bekendt.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 31-10-04 18:01

Men vil meget gerne hører andre bud på et godt motherboard..
Den ska bare kunne virke med min processor og have SATA

mvh P/lb

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 31-10-04 18:16

Nej onboardlyd er vel ikke umiddelbart dårligt, men efter min mening er det heller ikke specielt godt, men det er da til at leve med, men jeg har nu slået mit fra og købt et soundblaster audigy.

andre bud, tjaaa for at undgå forvirring ville jeg nok holde mig til det asus, tror ikke du finder det meget bedre til den pris, selv om du godt kunne finde noget tilsvarende billigere hos Chaintech eller evt Soltek.

Accepteret svar
Fra : danatool

Modtaget 60 point
Dato : 31-10-04 18:25

de førende mærker i bundkort er fortiden asus og abit
det du har der er et rigtig godt bundkort
ellers vil jeg anbefale

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=80927

men du kan jo også spørge alle nørderne

her http://www.tweakup.dk/

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 06-11-04 21:05

Tak for svaret danatool.