/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Fremtidssikring af slægtsarkivalier
Fra : malerole
Vist : 439 gange
200 point
Dato : 29-10-04 11:52

Hvordan sikrer jeg mig, at mine slægtsarkivalier vil være til rådighed for de fremtidige generationer i slægten?

Ved arkivalier forstår jeg fotos, officielle dokumenter, håndskrevne erindringer, slægtstavler og breve samt CDerne med slægtsprogram og slægtsdata.

I øjeblikket ligger de efter et vist system i A4 kuverter, som igen ligger i 4 af postvæsnets papkasser nr. 7.

Jeg har forestillet mig følgende to muligheder for at sikre, at de fremtidige generationer kan få glæde af arkivalierne:
Jeg kan overlade kasserne til et af mine børn eller børnebørn, som så muligvis vil overlade dem til et af sine børns o.s.v.
Eller jeg kan overlade kasserne til et byarkiv, som forhåbentlig vil opbevare dem i en lang årrække.

Ingen af mulighederne forekommer mig særlig sikre. Desuden er der jo problemet med at gøre det kendt i slægten, som jo hurtigt forgrener sig, at arkivalierne findes!

Min foreløbige konklusion er, at det bedste er at lade skæbnen råde.

Venlig hilsen
malerole

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 210 point
Dato : 29-10-04 12:02

Jeg ville f.eks. aflevere til det lokale arkiv hvor de forskellige aner har deres rod, lokalarkiverne formidler deres viden om de forskellige slægter på nettet ,derudover til Landsarkivet osv. hvis du søger på de forskellige navne på F.eks. google + slægtsforskning , genealogi osv. kommer der sider op med hvad der evt. er på nettet eller lokalarkiverne.
Lokal arkiverne er meget glade for alt materiale der er om forskellige slægter i deres by, omegn osv.
Senta

Godkendelse af svar
Fra : malerole

Dato : 29-10-04 12:15

Tak for svaret senta.
Svaret forekommer mig meget fyldestørende. Mange tak.
Du kan antagelig huske mig, da vi jo har "talt" meget sammen. Jeg kan fortælle, at jeg er kommet meget længere med både svenske Chalotte og med 64-veteranen, takket være dine gode råd i starten. Mange tak.
Venlig hilsen
malerole

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-10-04 12:22

Fandt du faderen ???
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-10-04 12:22

Fandt du faderen ???
Senta