/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
jmail
Fra : TheFFF
Vist : 342 gange
40 point
Dato : 28-10-04 18:25

hvor kan jeg lære jmail ???
sites
bøgere
links

help me

Kommentar
Fra : Yude

Dato : 28-10-04 18:28
Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 28-10-04 18:58

Jeg ved ikke om det findes her, men der er maget at lære.

http://www.w3schools.com/

Lis

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 28-10-04 23:33

Der er jo ikke specialt mange ting man skal lære:
<%
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.ServerAddress = "mail.domain.dk"
JMail.Priority = 1
JMail.Sender = "afsender@email.adr"
JMail.AddRecipientEx "modtager@email.adr", "Modtagers navn"
Jmail.AddRecipientCC "andenmodtager@email.adr"
Jmail.AddRecipientBCC "skjultmodtager@email.adr"
JMail.Subject = "Dette er emne linien.."
JMail.Body = "Her skriver du din besked..."
JMail.Execute
Set JMail = Nothing
%>

Lær de 10 Komandoer der og du kan lave f.eks. en kontakt mig formular.

Kommentar
Fra : TheFFF

Dato : 29-10-04 12:20

oki hvad så hvis man laver en form

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 29-10-04 12:55

Laver en form?
Du kan lave det sådan her:

Kode
<form method="post" action="sendmail.asp" name="post" id="form">
<input type="text" name="username" value="" maxlength="50" class="input" size="30">
<input type="text" name="email" value="" maxlength="50" class="input" size="30">
<input class="input" type="button" name="send" value="Opret mig">
</form>

Og så den side den sender til: i ette tilfælde sendmail.asp

Kode
<%
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.Priority = 3
JMail.Sender = ""&email&""
JMail.AddRecipient ""&email&""
JMail.Subject = "PCfreek.dk - Bruger"
JMail.Body = "<font face=""arial"" size=""2"">Hej "&navn&" <br><br>Du modtager denne mail fordi du er tilmeldt Online Communityet PCFreek.dk.<br><br>Denne Mail indeholder de informationer du behøver vide for og kunne logge ind og bruge Communityet derfor bedes du gemme mailen et godt og sikkeret sted.<br><br>Du har indtastede følgende info:<br><br>Navn: "&username&"<br>Password: "&password&"<br><br>Din Profil er oprettet den: "&oprettet&"<br><br>Du kan logge ind via rammen i højre side hvor der står profil klik på dette links:<br><a href=""http://www.pcfreek.dk"">http://www.pcfreek.dk</a><br><br>Hvis du har spørgsmål eller bare vil i kontakt med crewet kan du kontakte os på nedafstående mail.<br><br>m.v.h<br>Crew - PCFreek.dk</font>"
JMail.Execute

Set JMail = Nothing
%>

Håber du forstår det lige bedre nu.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 29-10-04 12:57

Den sidste sendmail.asp skal lige tilpasses f.eks. så skal &password& og &navn& væk.
Held og lykke med det.