/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny harddisk inst.
Fra : Solvognen
Vist : 356 gange
70 point
Dato : 28-10-04 10:41

Jeg har købt en Maxtor 160GB som jeg vil bruge som slave, men den eneste ledige 40-bens connector sidder på kablet til diskettedrevet, er det den jeg skal bruge ?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-10-04 10:51

ØØØØhh Diskettedrevet har ikke en 40 pins Connector.
Du har sikkert 2 IDE 40 pins stik, hvor der kan sidde 2 IDE enheder på hver.
Altså kan du have 4 IDE enheder tilsluttet.
(Harddiske, Cd-drev eller brændere).
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-04 11:36

Den brede konnektor på diskettedrevet er i de tilfælde jeg er stødt på, været til et 5½ tomme drev (Du go'e gamle 320/640Kb bløde disks)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Solvognen

Dato : 28-10-04 11:42

der er rigtigt 2 kabler - 1 gult som sidder på harddisken og på CDén - og at gråt som sidder på diskettedrevet og hvor er en ledig connector. Det gule kabel sidder i en gul sokkel på motherboardet hvor der ved siden af er endnu tom gul sokkel, jeg skal måske blot have et kabel mere ?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 80 point
Dato : 28-10-04 11:44

Jep; det er det du skal have. Så får du mulighed for endnu 2 drev (CD-ROM, HD eller DVD)

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Solvognen

Dato : 28-10-04 11:45

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-10-04 11:45

Det lyder meget rigtigt - et kabel mere.

Mvh Ivan