/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Publisher A3 igen !
Fra : zikki
Vist : 769 gange
50 point
Dato : 27-10-04 00:13

Altså jeg har ikke printeren !!! men inde i selve Publisher, arbejder lige nu med et A4 ark. Det er det jeg gerne vil lave om, så jeg kan arbejde med et A3 ark.
Sådan som jeg har forstået, skal jeg gøre således: Filer>Sideopsætning>Brugerdifeneret>Bredde 29,7>Højde 42!!
Jeg vil lave avisen, så mit A3 ark står op!

Kommentar
Fra : steenandreasen

Dato : 27-10-04 00:24

Jeglaver mine ting i a4 format, udskriver dem i PDF format, og sætter dem op via printerns menu til a3 eller a5 hvis jeg skal bruge det.
Du skal ´huske at sætte skriftstørelsen op eller ned så det passer med størelse du ønsker.
Eks. fra a4 til a5 der skal være 10 punkt skal være 14,2 punkt

hv

Steen andreasen

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 27-10-04 03:24

zikki - jeg har lige prøvet det på min Publisher, netop som du har beskrevet det. Nå så jeg beder den om at printe udskriver den siden på 4 stk A4 ark, som så kan limes sammen.

Så ingen problem i det!

Rudolf

Kommentar
Fra : steenandreasen

Dato : 27-10-04 03:33

Ja det er nok fordi din printer ikke kan kører a3, du kan ikke lave en større side end din printer kan kører.
Prøv at i side opstilling i din printer menu, det er den kommer op når når du skal printe

steen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 10:10

Filer>sideopsætning>vælg stående>ok

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 27-10-04 10:12

I kan kigge med her og se hvordan man "snyder" sin comp til at tro at der er en A3 printer.
http://www.kandu.dk/dk/spg/52359

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-10-04 11:04

A3 er på størrelse med 2 stk. A4.

Så du behøver kun at udskrive 2 A4.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 27-10-04 11:10

emesen, super_ville1@hotmail.com.... ( msn ) vist nemmere, dig der kommer med de bedste svar...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 11:58

Zikki - du kan bare spørge løs her - det er ikke nøvendigt med nyt spørgsmål hver gang...................bare spørg.

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 27-10-04 14:21

Okay..Altså Nu arbejder jeg på et A3 ark, men når jeg så siger "vis udskrift" er det jo bare sort hvid, og det skal d ikke være når jeg skal udskrive den...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 14:40

Ja - for den printer HP Laserjet 4MV er i sorthvid.
Så skal du finde en A3 printer som er i farver.

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 27-10-04 14:44

Jamen, det betyder vel ik, at jeg SKAL finde den printer for at udskrive min avis ? Kender du en farve a3 printer ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 15:04

Der er ikke ret mange som har A3 farveprinter.
Og jeg kender ikke nogen sådan umiddelbart.
Jeg har selv fået printet A1 ud i farver til en tegning og det var en HP plotter.
Små trykkerier har muligvis A3 farveprintere men deres computere kan ikke forstå indstruktionerne fra Publisher.
I Herlev findes et trykkeri/kopieringsværksted som nok kan printe A3

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 15:12

Hvad er det du vil lave.
Er det en avis foldet A3>A4 så når man åbner den holder man et A3 papir som ligger ned.
Hvor mange sider har du tænkt dig at lave.
Hvor mange eksemmplarer skal avisen være på.
Er det en skoleopgave
Er det en designopgave

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 27-10-04 16:30

Okay..
Jeg skal lave 4 A3 sider ( avisen er på 4 sider ialt )
Jeg skal lave 1 eksemplar
Det er en konkurrence med Århus Stiftidende, om at lave den bedste skole avis.. ( hvor jeg så er blevet Layout med et par andre )

Ok ? =D

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 16:41

Så er muligheden at du laver det i A4 i farver og får det farvekopieret i A3 hos et kopifirma for dem er der mange af og det koster ikke så meget.
Så jeg ville lave det i fliser i publisher og så kan resultatet også ses under udviklingen.
For hvis du laver det på comp i A3, er det svært at se resutatet på skærmen.

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 27-10-04 16:48

Jeg har fundt ud af noget..
Jeg laver det stadig i A3 format på skærmen, hvis man ik kan se resultatet kan du jo lige sige "Vis Udskrift" :)
Så afleverer jeg det til en kopi mand.. på en flash disk..og så ordner han resten..MEEN
Jeg laver mit i Publisher Office Xp Small Business, hvad hvis han laver det i Publisher 2000 ? ( og bare lige, hvilket af de 2 publisher er bedst? )

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 17:08

Jeg kender ikke denne:
Publisher Office Xp Small Business
Jeg bruger denne:
Publisher 2000
Men spørg lige en kopimand om han kan bruge publisher formatet.

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 27-10-04 18:41

Publisher Office Xp Small Business, er nyere end 2000.......men jeg kan gemme i Publisher 2000 filer...D ka nok hjælpe lidt på sagerne :p

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 18:48

Ja det er en god idé at gøre for ældre programmer kan ikke læse nyere.

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 27-10-04 18:51

Nå jeg skal jo give svaret til nogen..:p

Godkendelse af svar
Fra : zikki

Dato : 29-10-04 15:46

Tak for svaret emesen.