/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
VIRUS
Fra : oz1eqp
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 24-10-04 16:14

Jeg kører Win XP Pro. AVP virus program. Har aktiveret Firewall i WIN XP. Desuden bruger vi en Router i vores
lokale netværk. Trods det så vælter det ind med virus. De åbner et C:\TEMP dir og lægger sig der.Filerne hedder:
Installer.exe - MSBB.exe og LC.exe.
Så prøvede jeg at installere AVG virusprogrammet. Det fandt 6 inficerede filer - TROJAN HORSE DROPPER.DELF.3.L
Hvilke øvrige foranstaltninger må jeg tage for at undgå alt det skidt.

oz1eqp - Arne

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 24-10-04 16:22

Hej Arne.
Husker du at opdatere dit AVP jævnligt??
Jeg kører med Norton Antivirus 2004, AdAware, SpyBot S&D, og har kun sjællendt noget skidt indendørs.
Det der kommer ind, bliver fanget inden der sker nogen skade.

Prøv eventuelt at køre din computere igennem med denne online virus-scanner:
http://housecall.trendmicro.com/

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 24-10-04 16:26

Hej Calleman
Ja,den blev opdateret flere gange om ugen.
Jeg har også prøvet housecall.Trendmicro.com,den er rigtig god.
oz1eqp -Arne

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-10-04 16:28

hvis du besøger freks. rusiske hjemme sider ved en fejl. mf i deet du åbner siden bliver du angrebet "der komme en nota op skærmen avg har detektet thojan anbefaler at køre virustjek"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-04 16:34

Det er spyware sandsynligvis fra et program du har installeret!
Prøv at gå ind på www.spywarefri.dk og brug deres online værktøjer først! Der kan du osse hente hijackthis og så sende en logfil herind!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-04 16:37

Foranstaltninger? Altid være kritisk over for programmer du installerer og altid huske at læse EULA'en for det programmer du installerer altså den tekst der dukker op lige før du skal acceptere betingelserne! Der vil det tit fremgå om programmet installer spy eller adware!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-04 16:40

Det hjælper jo ikke at have beskyttelse udaf til, hvis man selv installerer snavs via et eller andet smart program, der indeholder trojans, spyware og lignende! En Trojan er netop karakteriseret ved at det er indeholdt i et eller andet "uskyldigt" udseende program og så bliver installeret når du installer det uskyldige program!

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 24-10-04 16:58

Ja tedd,det vil jeg afprøve og se hvad resultatet bliver.
oz1eqp -Arne

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-04 19:11

Ellers prøv med TrojanHunter: http://www.trojanhunter.com/

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 24-10-04 21:16

Tak for svaret Rellom.
Det var hvad jeg skulle bruge,den fandt ikke mindre en 5 styk trojaner,pu ha.
Tusind tak for hjælpen,der er altid så mange kvikke og flinke mennesker til at svare på
spørgsmål,det sætter jeg stor pris på.
Tak allesammen.
oz1eqp - Arne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-10-04 15:53

Selv tak.

Ja, TrojanHunter er MEGET effektiv.
Faktisk har den kun én fejl: Den koster 50 dollars.

Der findes også gratis trojanscannere, men desværre er de ikke meget bevendt.